• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144171
+
-

جزئیات آتش‌سوزی در انبار اسباب بازی

جزئیات آتش‌سوزی در انبار اسباب بازی

آتش‌سوزی در بخشی از بازار بزرگ تهران باعث وارد شدن خسارت به یک انبار بزرگ اسباب بازی شد اما در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید.
به گزارش همشهری، ساعت 12:43ظهر دیروز به آتش‌نشانی تهران خبر رسید که یکی از مناطق بازار بزرگ تهران دچار آتش‌سوزی شده است. آنطور که شواهد نشان می‌داد محل حادثه سرای عبدالوهاب، واقع در بازار حضرتی بود. دقایقی بعد نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند و در ادامه آتش‌نشانان 4ایستگاه دیگر نیز به آنها ملحق شدند. سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود در این‌باره به همشهری گفت: با توجه به اینکه ایستگاه شماره ۱۰۷ در فاصله کمی از این محل بود در فاصله کمتر از یک دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند. آتش‌سوزی در یک بارانداز و محوطه‌ای شبیه به گاراژ که حدود 2هزار متر وسعت داشت اتفاق افتاده بود. او ادامه داد: در این محل چندین انبار قدیمی کنار یکدیگر واقع شده بودند. یکی از این انبارها به وسعت حدود ۲۵۰‌متر سقف شیروانی داشت و در آنجا اسباب بازی کودکان و لوازم تولد نگهداری می‌شد. در قسمت بیرونی این انبار نیز وسیله‌هایی چیده شده بود که دچار آتش‌سوزی شدند.
آنطور که ملکی می‌گوید سوختن این اجناس دود زیادی در بازار ایجاد کرده بود؛ طوری که از نقاط دیگر شهر به خوبی دیده می‌شد. او در ادامه گفت: آتش‌سوزی به سقف‌های شیروانی سرایت کرده بود و در چنین شرایطی آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کردند. سخنگوی آتش‌نشانی درباره ادامه عملیات می‌گوید: همکارانم بخشی از سقف‌ها را شکاف دادند تا آتشی که به سقف‌ها نفوذ کرده بود را نیز خاموش کنند. آنها در ادامه از 2جهت به شعله‌های آتش یورش بردند و پس از دقایقی موفق شدند آتش‌سوزی را مهار کنند. آنها در ادامه مشغول لکه‌گیری و ایمن‌سازی‌ محل شدند و درنهایت آتش‌سوزی به‌طور کامل خاموش شد. به‌گفته ملکی خوشبختانه این حادثه هیچ مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید