• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 8 آبان 1400
کد مطلب : 144108
+
-

دیگه چه خبر؟/ ثبت‌نام وام دانشجویی آغاز شد

خبر اول امروز برای دانشجویانی است که نیاز فوری به وام دارند، رئیس صندوق رفاه دانشجویی در اطلاعیه‌ای خبر داده است: «امکان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از چهارم آبان‌ماه آغاز و تا یکم دی‌ماه فرایند ثبت‌نام ادامه خواهد یافت.» به گزارش ایسنا، در همین راستا مسعود گنجی درباره نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی در شرایط کرونا هم توضیح داد: دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره شیوع بیماری کرونا و دانش‌آموختگانی که در دوره این بیماری به زمان تعیین وضعیت بدهی تسهیلات دریافتی از صندوق رفاه دانشجویان رسیده و دفترچه اقساط دریافت نگرفته باشند امکان اضافه شدن 2 نیمسال تحصیلی به سنوات مجاز تعیین وضعیت بدهی برای ایشان لحاظ خواهد شد.

افزایش50میلیونی وام مددجویان کمیته امداد
خبر دوم هم رنگ و بوی وام دارد اما این‌بار برای مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره). آنطور که سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داده است: «سقف وام اشتغال ۵۰میلیون تومان بود که این رقم در سال‌جاری به ۱۰۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد.» به گزارش تسنیم علی‌اکبر خادمی درخصوص فرایند افراد پشت نوبتی برای دریافت وام، توضیح داد: سالانه حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰هزار نفر مستعد اشتغال از سوی حوزه مددکاری شناسایی و به این معاونت معرفی می‌شوند و همکاران اشتغال این افراد را بررسی می‌کنند؛ برخی از این افراد اساسا امکان ایجاد اشتغال را ندارند که به حوزه حمایتی بازمی‌گردند، اما تعدادی از آنها براساس مشاوره شغلی به بنگاه‌های بیرونی برای استخدام اعزام می‌شوند.  

حرکت ایران رو به سالمندی
پیر شدن جمعیت ایران از آن مسائلی است که فکر و ذهن مسئولان کشور را به‌شدت مشغول خود کرده است و برای همین هر روز آمار جدیدی از این بحران ارائه می‌دهند. به گزارش تسنیم در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: جمعیت سالمندان تا چند سال دیگر به ۳۰ درصد می‌رسد. بهرام عین‌اللهی در این‌باره افزود: ان‌شاءالله بتوانیم در حرکت انقلابی که مجلس شروع کرده، کمک کنیم و به‌خصوص جامعه پزشکی در درمان ناباروری و مسائل مربوط به آن بتوانند اقدام کنند. مشکل امروز ما سبک زندگی و لزوم اصلاح آن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید