• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 4 آبان 1400
کد مطلب : 143826
+
-

نکته بازی/ جذابیت‌های لیگ ایران


اگر فکر کرده‌اید لیگ ایران مثل بقیه لیگ‌های پاستوریزه دنیاست که همه حوادث درون زمین اتفاق بیفتد، سخت در اشتباهید. برای ما داستان هر بازی از قبل از شروع مسابقه آغاز می‌شود. اینجا ما کلی خبر حاشیه‌ای جذاب داریم که اصلا ربطی به مسائل فنی ندارد و عموم مردم را حتی پیش از سوت شروع بازی سرگرم می‌کند. به‌عنوان مثال در هفته دوم لیگ برتر، پدیده حاضر نشد برای بازی با مس رفسنجان به کرمان برود که خیلی حرکت قشنگ و پرهیجانی بود. یعنی چی که همه تیم‌ها بروند بازی کنند؟ اینکه هیجان ندارد. کار پدیده خیلی هم قشنگ بود. از آن طرف هم نفت مسجدسلیمان در شهر خودش یک ساعت پشت در ورزشگاه مانده تا بازی‌اش با سپاهان در آستانه لغو قرار بگیرد. چه چیزی از این جذاب‌تر؟


کمی زود نیست؟
یکی از اتفاقات سؤال‌برانگیز این روزهای فوتبال ایران، به غیبت علیرضا ابراهیمی در تمرینات پرسپولیس مربوط می‌شود. ابراهیمی خرید جدید سرخ‌ها در خط دفاعی است که از گل‌گهر سیرجان جذب شده. او در چند جلسه از تمرینات بعد از بازی با فولاد حاضر نشد. در مورد اینکه چرا این اتفاق رخ داده چند روایت وجود دارد. برخی می‌گویند ابراهیمی مشکلات شخصی دارد، اما منابع دیگر از اعتراض این بازیکن به نیمکت‌نشینی خبر می‌دهند. اگر این فرضیه دوم درست باشد، کمی نگران این بازیکن خواهیم شد. اینکه خرید جدید قهرمان 5 دوره گذشته لیگ برتر در همان هفته اول به نیمکت‌نشینی اعتراض کند و دست به تحریم تمرینات بزند خیلی عجیب است. اگر اینطور باشد به‌نظر می‌رسد ابراهیمی راه را اشتباه آمده. لااقل پرسپولیس جای این کارها نیست.


این دیگر ناراحتی ندارد
در این مدت هجمه‌ها روی داریوش شجاعیان زیاد بوده است. او که دوران ناموفقی را در استقلال پشت سر گذاشت، سرانجام برای لیگ بیست‌ویکم در فهرست مازاد آبی‌ها قرار گرفت. در این مدت کمتر کسی نسبت به جدایی شجاعیان ابراز ناراحتی کرده و گویا این مسئله به مذاق داریوش خوش نیامده است. او یک مصاحبه بغض‌آلود انجام داده و گفته چون مصدوم شده، نتوانسته به تیم کمک کند. خب البته در دوران غیراز مصدومیت هم خیلی یادمان نیست شجاعیان کمکی به تیم کرده باشد. او حاشیه‌های دیگری هم داشت که از آنها صرف‌نظر می‌کنیم، اما حتی در مورد انتقادها از مصدومیت هم خیلی نمی‌شود سخت گرفت. در بارسلونا هم آسیب‌دیدگی‌های فراوان عثمان دمبله سوژه رسانه‌ها است. فوتبال حرفه‌ای همین است و بازیکنانی که پول درشت می‌گیرند، همیشه زیر ذره‌بین هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید