• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143597
+
-

کرونا؛ تلفات 115هزار نفری کادر درمان در جهان

رویداد
کرونا؛ تلفات 115هزار نفری کادر درمان در جهان

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین آمار خود از تلفات کادر درمان در جهان اعلام کرده که دست‌کم 115هزار نفر از نیروهای پزشک، پرستار و بهیار در کشورهای مختلف جهان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، این افراد در 16‌ماه نخست همه‌گیری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه این سازمان دلایلی چون کمبود امکانات به‌ویژه در آغاز همه‌گیری کرونا و توزیع ناکافی واکسن‌ در کشورهای فقیر را ازجمله علت مرگ‌ومیر کادر درمان اعلام کرده است. وضعیت واکسیناسیون همچنان در برخی مناطق جهان بحرانی است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در آفریقا فقط ۱۰درصد از پرستاران و بهیاران در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، درحالی‌که این رقم در اکثر کشورهای ثروتمند۸۰درصد است.
دکتر تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، دیروز در سخنانی از سران کشورهای گروه۲۰ درخواست کرد برای توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان تصمیمی اتخاذ کنند. گروه20 متشکل از 20اقتصاد بزرگ جهان است. سران این کشورها قرار است شنبه هفته آینده در رم، پایتخت ایتالیا، گرد هم آیند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده تا پایان سال‌جاری میلادی یعنی 2‌ماه دیگر، باید 40درصد از مردم جهان به‌طور کامل واکسینه شوند. این میزان اکنون حدود 37درصد است. این طرح برای موفقیت به ۵۰۰میلیون دوز واکسن نیاز دارد. در شرایطی که برخی کشورهای فقیر همچنان در حال اجرای دوز اول واکسیناسیون هستند، کشورهای ثروتمند واکسیناسیون دوز سوم را هم آغاز کرده‌اند؛ مرحله‌ای که به آن واکسیناسیون تقویتی گفته می‌شود.
طی حدود 22ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد، بیش از 243میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. حدود 4میلیون و 950هزار نفر نیز طی این مدت جان خود را در اثر ابتلای به ویروس از دست داده‌اند. آمریکا، برزیل، هند، مکزیک و روسیه به‌ترتیب بیشترین تعداد مرگ‌و‌میر را داشته‌اند.  طی روزهای اخیر، روسیه به کانون توجه بحران کرونا در جهان تبدیل شده است. همزمان با بحرانی شدن وضعیت کرونا در روسیه، احتمال شیوع گونه جدید کرونا در این کشور نیز قوت پیدا کرده است. مرکز کنترل و پیشگیری از کرونا و بیماری‌های عفونی روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با شناسایی 37 هزار و 141 مورد ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، بالاترین رقم ابتلای روزانه از زمان شیوع این ویروس در این کشور به ثبت رسیده است. همچنین با جان‌باختن 1064 بیمار دیگر طی یک روز، مجموع قربانیان کرونا در روسیه به 228 هزار و 453 نفر افزایش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید