• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14311
+
-

پسرم این‌جا و...

پسران اسطوره‌های فوتبال در صف ستاره‌شدن

پسرم این‌جا و...

نرخ زاد‌و‌ولد بین ستاره‌های فوتبال، سینما و کلا سلبریتی‌ها بیش از میانگین فرزند‌آوری بین مردم عادی است. آن‌ها دست‌شان به دهان‌شان می‌رسد، پس در اضافه‌کردن آدم به این دنیا با هم به رقابت می‌پردازند. معمولا فرزندان ستاره‌ها مثل پدر یا مادرشان به شهرت و موفقیت نمی‌رسند، اما استثناهایی هم همیشه وجود دارد. به‌طور‌مثال زین‌الدین زیدان شاید به‌خاطر نفوذی که دارد، همه فرزندانش را به فوتبال هدایت کرده است. پسر او یعنی لوکا در‌حال‌حاضر دروازه‌بان تیم ملی جوانان فرانسه و دروازه‌بان سوم رئال مادرید است. او البته معروف‌ترین پسر ستاره‌های سابق فوتبال نیست. در تاریخ فوتبال چهره‌هایی بوده‌اند که حتی از پدران‌شان بیشتر درخشیدند؛ برای نمونه می‌توان به پائولو مالدینی اشاره کرد که از چزاره مالدینی به‌مراتب درخشان‌تر بود. اما اکثرا مثل یوردی فرزند یوهان کرویف حتی به پای پدرشان هم نرسیدند. در سال‌های اخیر گاسپر اشمایکل بهترین نمونه برای اصطلاح «پسر کو ندارد نشان از پدر» بود. پسر پیتر اشمایکل دو فصل قبل یکی از ستون‌های لستر برای اولین قهرمانی این تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود یا شان‌رایت فلیپس پسر ایان رایت موفق شد به مدارج بالایی در فوتبال برسد، البته نه به‌ اندازه پدرش. در‌حال‌حاضر پسران کیه‌زا، سیمئونه، کلایورت و... در بورس هستند و چند سال دیگر باید منتظر پسر کریس‌رونالدو هم باشیم.
    جاستین کلایورت
پسر 18ساله پاتریک کلایورت هم‌اکنون عضو تیم آژاکس است. او از 15سالگی در همه رده‌های سنی عضو تیم ملی هلند بوده و آماده جانشینی پدرش و تکرار موفقیت‌های او از‌جمله گل قهرمانی‌اش در فینال اروپا مقابل میلان است. 
    جووانی سیمئونه
دیه‌گو از پدرش گلزن‌تر است. او بهترین گلزن این فصل فیورنتینا و یکی از عوامل پیروزی‌های پیاپی این تیم بعد از درگذشت ناگهانی آستوری، کاپیتان این تیم است. او سه‌سال قبل بهترین گلزن جام ملت‌های جوانان آمریکای جنوبی شد و در ماه نوامبر گذشته دو گل در یک بازی به یووه زد.
    فدریکو کیه‌زا
پدرش انریکو ستاره سابق تیم ملی ایتالیا بود. این بازیکن 20ساله هم در فیورنتینا بازی می‌کند و در 68بازی برای ویولا، 10گل و 10پاس گل ثبت کرده است. لیورپول قصد دارد او را با 50میلیون پوند بخرد. 
    لروی زانه
پدرش سلیمان عضو تیم ملی سنگال بود و در دهه80 و 90 در تیم‌های آلمانی مثل فرایبورگ، نورنبرگ و واتن‌شاید بازی می‌کرد. لروی عزیز زانه (سانه به تلفظ فرانسوی و سنگالی) بهترین بازیکن جوان این فصل لیگ برتر انتخاب‌شده. او در این فصل با 37میلیون پوند از شالکه به منچسترسیتی آمده است.
    ریوالدینیو
چندی پیش با پدرش ریوالدو همبازی شد و با هم در یک بازی با پیراهن تیم موگی میریمز در دسته دوم به تیم ماکائه گل زدند. به نظر نمی‌رسد ریوالدینیو 23ساله در فوتبال به جایی برسد. او به حساب اعتبار پدرش هم‌اکنون عضو تیم لفسکی صوفیا در بلغارستان است. 
    انزو فرناندس
پسر ارشد زیدان 22ساله است و 13سال سابقه حضور در باشگاه رئال را دارد و البته در کاستیا بازی می‌کند. او که نامش به‌خاطر علاقه پدرش به انزو فرانچسکولی، اسطوره فوتبال اروگوئه انتخاب‌شده‌، مثل پدرش هافبک نفوذی است و سه برادر دیگرش یعنی لوکا، تئو و الیاس هم در رده‌های مختلف رئال عضویت دارند.
    لوکاکوها
روملو لوکاکو تنها لوکاکولی فوتبال نیست. برادرش جردن هم که از اوستنده بلژیک به تیم رزرو لاتزیو رفته هم تنها لوکاکوی دیگر نیست. پدرشان روژه لوکاکو 20بار برای اوستنده به میدان رفته بود و در سال99 وقتی که از فوتبال بازنشسته شد، جردن 5ساله بود. 
    کریستین مالدینی
وقتی مالدینی دوران 24ساله درخشان فوتبالش را به پایان برد، پیراهن شماره3 میلان هم بازنشسته شد. این پیراهن را دیگر کسی نمی‌پوشد، غیر از کیی از دو فرزند مالدینی. کریستین بزرگ‌تر است. او سال قبل میلان را به مقصد رجینا ترک کرد، اما بلافاصله به مالتزه قرض داده شد. 
    لوکا زاهوویچ
پدرش زلاتکو، ملی‌پوش اسلوونی بود. او عضو تیم هیرنفین است، اما به ماربیور، تیم سابقش قرض داده شده است.
    اون ژورکائف
یوری ژورکائف خودش پسر یک فوتبالیست بود؛ پسر ژان که زمانی عضو لیون، مارسی و پی‌اس‌جی بود و 48بازی ملی داشت و یوری 82بازی ملی برای فرانسه. حالا اون 20ساله و عضو تیم مون‌پلیه و تیم‌های ملی رده پایه فرانسه است.
    یانیس هاجی
هنوز نتوانسته اعتبار پدرش گدورگی هاجی را تکرار کند، اما فقط 19سال دارد و سه‌گل در سه‌بازی برای تیم زیر 19سال رومانی زده است. در فیورنتینا دوام نیاورد و به تیم ویتورول رومانی برگشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید