• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14308
+
-

رحیمی از هندبال به سپاهان می‌رود

لیلی خرسند| علیرضا رحیمی، مدیر‌عامل باشگاه سپاهان می‌شود؛ این خبری بود که دیروز خبرگزاری میزان منتشر کرد و رحیمی غیرمستقیم تائیدش کرد. بازگشت رحیمی به این باشگاه هرچند برای سپاهان خبر خوشایندی است، ولی هندبالی‌ها را دوباره آشفته می‌کند. تیم فوتبال سپاهان این فصل در لیگ برتر فوتبال در رده‌های آخر جدول و رده چهاردهم قرار گرفت و حالا مسئولان سپاهان تنها راه چاره را داشتن رحیمی در رده اول باشگاه می‌دانند. هندبالی‌ها هم دو سال قبل با همین برنامه، در مجمع انتخاباتی به رحیمی رأی دادند. فدراسیون هندبال که سال‌های خوبی را با مدیریت رحیمی داشت، بعد از رفتن او دچار بحران شد و 17اسفند سال 1395 اعضای مجمع با رأی‌های‌شان از رحیمی خواستند به کمک این رشته بیاید، ولی خیلی طول نکشید که رحیمی پشیمان شد. او در این مدت بارها عزم رفتن کرد و هر‌بار با پادرمیانی جامعه هندبال و مسئولان وزارت ورزش بر سرکارش برگشت، اما به نظر می‌رسد پیشنهاد سپاهان به اندازه کافی وسوسه‌‌کننده است و شرایط هندبال ناامید‌کننده و این بهترین بهانه است تا رحیمی سمت مدیریتی‌اش را تغییر دهد. او به میزان گفته: «من هر‌چه دارم، از سپاهان است و تا الان هم در خصوص مسائل این باشگاه با من مشورت می‌شده است و هر کاری از دستم بربیاید، برای این باشگاه انجام می‌دهم.» رحیمی بیشتر از این توضیح نداده: «اجازه بدهید درباره این موضوع توضیح دیگری ندهم.» ولی گفته می‌شود او تصمیم‌اش را گرفته است. شهداد مرتجی از مربیان اصفهانی هندبال و داماد رحیمی هم تائید می‌کند که پدر همسرش سپاهان را به هندبال ترجیح می‌دهد: «رفتن آقای رحیمی به سپاهان برای سپاهان خوب می‌شود و برای هندبال بد. ایشان هر‌جا بوده‌اند، منشأ خیر بوده‌اند و ورزشی‌ها سودش را برده‌اند. بالاخره آقای رحیمی در مکتب سپاهان بزرگ‌شده و به این باشگاه خیلی علاقه دارد. 
بین هواداران این تیم هم محبوب است. او کار‌کردن در سپاهان را خیلی دوست دارد، ولی این‌طور نیست که هندبال را دوست نداشته باشد.»
یکی از دلایلی که رحیمی را مجبور می‌کند از هندبال جدا شود، بدهی‌های قبلی و قابل‌توجه فدراسیون است. فدراسیون با بدهی سه‌میلیارد تومانی داخلی و 61هزار دلاری خارجی، به رحیمی تحویل داده شد و پنج‌ماه رحیمی به همین بهانه استعفا داد. منتقدان او می‌گویند این بدهی‌ها از ابتدا مشخص بود و اگر رحیمی توانایی تأمین مالی و پرداخت بدهی‌ها را نداشت، نباید کاندیدا می‌شد. اشتباه دیگری هم در کارنامه مدیریتی رحیمی وجود دارد. موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا و گرفتن سهمیه مسابقات قهرمانی جهان، می‌توانست هندبال را به روزهای خوب امیدوار کند، ‌جهانی‌شدن دوباره هندبال را مطرح می‌کرد و اسپانسرها را جذب این رشته، ولی انتخاب اشتباه سرمربی همه را ناامیدتر از قبل کرد. رحیمی ماچک اسلوونیایی را که در تجربه هشت‌سال حضور در هندبال ایران عملکرد درخشانی نداشت، دوباره به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد و تیم پنجم شد. رحیمی گفته به‌خاطر بدهی‌ها و حمایت‌نکردن وزارت ورزش از هندبال می‌رود، اما نزدیکان به فدراسیون تائید می‌کنند وزارت ورزش در این مدت برای پرداخت بدهی‌های هندبال بیشترین کمک را کرده است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید