• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14304
+
-

به ما وقت بدهید

به ما وقت بدهید

محسن محمود‌صفری | مشت‌زن‌های جوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند موفق به کسب سه مدال برنز شدند که از این سه مدال یک مدال بدون کسب پیروزی به دست آمد! سال گذشته بوکسورهای جوان ایران در همین مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شده‌ بودند‌.
    دو برد و سه برنز!
نگاهی به نتایج بوکسورهای تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که حسین شادمان در وزن 91-کیلوگرم با توجه به حضور 4بوکسور بدون کسب پیروزی به مدال برنز رسیده است. همچنین علی سپهر و سید‌سجاد موسوی با کسب تنها یک پیروزی به مدال برنز آسیا رسیدند. حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس درباره نتایج کسب‌شده توسط تیم جوانان به همشهری ورزشی گفت: «‌تازه اول راه هستیم و برای این که نتیجه کار ما دیده شود، حداقل یک‌سال زمان احتیاج داریم. ما از دی‌ماه سال گذشته به فدراسیون آمدیم و طبیعی بود مدتی از زمان‌مان را به انتخاب دبیر، نائب‌رئیس و سرمربی تیم بگذاریم. این در حالی است که تا همین 20فروردین اتاق ریاست را هم تحویل نگرفته بودیم، با این شرایط به نظرم بی‌انصافی است که این‌طور به کسب نتایج تیم جوانان هجمه وارد شود. خیلی از بوکسورهای جوان ما اولین سفر برون‌مرزی خود را تجربه می‌کردند، پس باید تجربه کسب کنند تا در آینده از آن‌ها توقع کسب مدال داشته باشیم. من به گذشته کار ندارم که چه اتفاقی رخ‌داده، من فقط صحبتم این است که یک‌سال زمان نیاز است تا بتوانید نتایج کار ما را ببینید.»
    سفر دسته‌جمعی به تایلند
سفر علیرضا کلانتری، دبیر فدراسیون بوکس به تایلند حواشی زیادی را طی چند روز ایجاد کرده است . خیلی‌ها معتقد بودند کار دبیر فدراسیون رسیدگی به امور اجرایی است و حضورش در تایلند درحالی‌که رئیس فدراسیون هم به‌همراه تیم به مسابقات قهرمانی آسیا رفته بود، لزومی نداشته است. حسین ثوری دراین‌باره به همشهری ورزشی گفت: «‌حضور آقای کلانتری در این سفر بیشتر برای این بود که سطح بوکس آسیا را ببیند و برای آینده برنامه‌ریزی کنند، ایشان برنامه‌ریز هستند و به نظرم حضور ایشان برای برنامه‌ریزی بوکس در آینده بسیار مفید خواهد بود، در‌حالی‌که من خودم از نزدیک شاهد مسابقات و فاصله بوکس ایران با سایر کشورهای آسیایی بودم. باید پذیرفت که طی سال‌های گذشته بوکس ما از آسیا خیلی عقب افتاده است، علاوه‌بر این که ایران هیچ کرسی بین‌المللی ندارد و خیلی راحت می‌بینیم که خیلی وقت‌ها داوری‌ها به ضرر ما تمام می‌شود. نمی‌خواهم شکست‌ها را توجیه کنم، ولی کسانی که مسابقات را دیدند، می‌توانند تائید کنند که در پنج مسابقه،  بوکسورهای ایران حق‌شان ضایع شد.»
    سفر شاگرد خصوصی به قزاقستان 
تیم ملی جوانان سال گذشته با هدایت سپهوند، مهدی‌پور و رشید موفق به کسب یک مدال طلا و برنز شد و حالا عنوان می‌شود چون این مربیان در انتخابات رئیس فدراسیون از روح‌الله حسینی حمایت کردند، مورد غضب رئیس فدراسیون قرار گرفتند و از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند که ثوری دراین‌باره به همشهری ورزشی گفت: «‌اصلا این‌طور نیست. در نظر داشته باشید یک تیم فقط یک سرمربی می‌خواهد و این درست نیست نفراتی که بیرون مانده‌اند، این‌طور در رابطه با آن‌ها صحبت شود. بهتر است همه در کنار هم باشیم تا بوکس به موفقیت برسد. قرار نیست هرکس که بیرون ماند، اعتراض کند.» حاشیه دیگر این روزهای بوکس حضور شاگرد خصوصی اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان در تورنمنت قزاقستان به‌همراه تیم ملی است که ثوری در‌این‌باره به همشهری ورزشی گفت: «‌حضور ایشان در قزاقستان با هزینه شخصی خودش بوده است، ولی متاسفانه حاشیه‌های بسیاری به‌همراه داشته است. من به همه اطمینان می‌دهم صفر تا صد  این سفر با هزینه شخصی بوده و هیچ هزینه‌ای برای فدراسیون نداشته است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید