• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14251
+
-

فوتبال علیه آقای سخنران

فوتبال علیه آقای سخنران

انتقاد ناگهانی یک سخنران جوان از مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری به بهانه حضور آن‌ها در تبلیغات تجاری، با واکنش تند بسیاری از ستاره‌های فوتبال مواجه شد.
سخنرانی تمسخرآمیز علی‌اکبر رائفی‌پور سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌پا کرد. نظریه‌پرداز نزدیک به اصولگرایان که از حامیان رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته بود، در یکی از سخنرانی‌هایش با حمله به دوستاره فوتبال(مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری) گفته: «یکی از آن‌ها در حال تبلیغ خمیردندان است و دهانش را بسته؛ یعنی لب‌ها را می‌توان با آن شست. آن یکی در حال تبلیغ ماست و دوخ است؛ ماست و دوخ، با خ! و در حال خندیدن است. گفتم خب جای این‌ها را 
عوض می‌کردید. 
خمیردندان را می‌دادی دست اون، ماست و دوغ را می‌دادی دست این!... بابا این‌ها مشاور رسانه‌ای ندارند؟ این‌همه پول‌ها را می‌گیرند و پورشه سوار می‌شوند، ماهی دو میلیون تومان بده به یک نفر که بیاید مشاور رسانه‌ای‌ات بشود تا شرکت‌ها این‌طوری از شما استفاده نکنند. بعد این‌ها در حوزه‌های امنیت ملی کارشناس می‌شوند. می‌گویند کاش این‌قدر پول را که در سوریه و لبنان خرج کردیم، ورزشگاه می‌ساختیم. برو دوغت را تبلیغ کن بابا!» به نظر می‌رسد اشاره او به یکی از توئیت‌های انتقادی مهدوی‌کیاست که در حمایت از شجاعی و حاج صفی نوشته شده بود. رائفی‌پور نظریه‌پردازی است که بیشتر به‌خاطر سخنرانی‌های تندش مشهور است، اما این‌بار ظاهرا پا در مسیر سفتی گذاشته و بیش از حد مجاز تند رفته است. آن‌قدر که تقریبا تمامی ستاره‌های فوتبال را به پاسخگویی واداشته و حالا این ستاره‌ها را به‌همراه هواداران میلیونی فوتبال در مقابل خود می‌بیند. مهدوی‌کیا که معمولا از حاشیه‌ها دوری‌کرده، در صفحه توئیتر خود متنی کوتاه منتشر کرد که البته در این متن، نام هیچ‌کس را نیاورده. او نوشت: «امید به روزی که چاپلوسی ریشه‌کن بشه و هر کس نون تواناییش رو سر سفره ببره. امان از حسادت و مشکلات درونی که آسایش آدم‌ها رو می‌گیره.»
غیر از خود مهدوی‌کیا، بسیاری از همبازی‌های او و تعدادی از ستاره‌های فعلی فوتبال ایران هم در اینستاگرام به‌تندی از رائفی‌پور انتقاد کردند.
    دوستان قدیمی شهریار
علی دایی مهم‌ترین آدم فوتبالی بود که در حمایت از باقری و مهدوی‌کیا پست گذاشت. شهریار عکس سه‌نفره‌ای از خودش و این دو همبازی قدیمی منتشر‌کرده و به این وسیله حمایت خود را از آن‌ها اعلام کرده است. دایی البته توضیحی در خصوص اتفاقات رخ‌داده و صحبت‌های رائفی‌پور نداده است. او فقط در یک کپشن 4کلمه‌ای نوشته است: «دوستان قدیمی و پرافتخار.» پست دایی تا لحظه تنظیم این مطلب 405هزار لایک خورده است.
    متلک جانانه پژمان
پست پژمان جمشیدی درباره هم‌تیمی‌های قدیمی‌اش هم از پست‌های پرسروصدا در شبکه‌های اجتماعی بود. جمشیدی حالا یکی از خبرسازترین بازیگران سینما و تئاتر است و به همین دلیل چند سطری که او در‌این‌باره نوشته در همه کانال‌ها و صفحات سینمایی هم بازنشر شده است. پژمان از کنایه جالبی خطاب به رائفی‌پور استفاده کرده است: «محبوبیت و بزرگی‌تون مثال دریاست، دریا هم که کثیف‌شدنی نیست... این‌رو برای حمایت از شما نگفتم؛ چون شما نیازی به حمایت ندارین. جای شما در قلب ماست. دو اسطوره باشخصیت، دوست‌داشتنی و ماندگار.» متلک درشت پژمان را گرفتید؟ اگر نگرفتید این مصرع را در در دفتر ششم مثنوی معنوی جست‌وجو کنید: 
«کِی شود دریا ز ...»
    بی‌پروا، مثل کریمی
علی کریمی دو پست جداگانه در دفاع از مهدوی‌کیا و کریم باقری منتشر‌کرده که بخش‌هایی از هر کدامش غیرقابل انتشار است: «مهدی‌جان، اون‌وقت که تو داشتی دل مردم رو شاد می‌کردی اینا... راجع‌به آقاکریم هم دهنتو یه مسواک بزن اول، بعد حرفشو بزن...»
    حرفه‌ای، مثل شجاعی
مسعود شجاعی خیلی حرفه‌ای و باشخصیت به این موضوع واکنش نشان داده است. او بعد از تعریف و تمجید از این دو اسطوره چند پی‌نوشت عالی هم اضافه‌کرده که حیف است نخوانید: «1- اى‌کاش مغزها بیش از زبان‌ها کار می‌کردند. 2- در سرتاسر دنیا چهره‌هاى محبوب ورزشى تبلیغات محصولات تجارى مى‌کنند. این‌که شرکت‌هاى مربوطه با آن‌همه سرمایه مطمئنا در مورد عکسى که مى‌خواهند روى بیلبورد کار کنند، ساعت‌ها فکر‌کرده و مشاوره گرفته‌اند! این‌که کسى بخواهد انتقاد کند، ایرادى ندارد، ولى این‌که بخواهد مدل و حالت صورت چهره محبوب را مورد تمسخر قرار دهد، چیزى جز توهین و خودنمایى نیست. البته که تعداد معدودى هستند که بر همگان روشن است؛ نوع تفکر، نیت و قصدشان! 3- خواهش مى‌کنم بى‌احترامى و فحاشى نکنید؛ چون‌که مجبور خواهم شد کامنت‌ها را ببندم. ما باید نشان دهیم ادبیات‌مان خیلى شکیل‌تر و متفاوت‌تر از این آدم‌هاست. ممنون.»
    دو قلب قرمز
یحیی گل‌محمدی هم برای حمایت از دو همبازی قدیمی‌اش در پرسپولیس و تیم‌ملی دست‌به‌کار شده است. یحیی در صفحه شخصی‌اش عکسی قدیمی از زمان حضور این دو نفر در پرسپولیس منتشر کرده است. یحیی برخلاف دیگر دوستانش توضیح اضافه‌ای نداده و فقط با دو قلب به استقبال کریم و مهدی رفته است.
    شور حسینی، شعور حسینی
«سلام. امیدوارم یک‌سرى از افراد فرق بین شور حسینى و شعور حسینى رو درک کنن. امیدوارم خدا به ما توفیق شعور حسینى عنایت کنه. در آخر افتخار می‌کنم که چند سال کنار این بزرگواران بهترین روزهای عمرم را سپری کردم.» این هم محمد نصرتی بود که حق رفاقت قدیمی را برای رفقایش این‌طور ادا کرد.
    قعر دریا گوهر است
محسن خلیلی، آقای گل اسبق لیگ برتر و بهترین گلزن پرسپولیسی‌ها در لیگ هفتم نیز دیروز با انتشار عکس مهدوی‌کیا و باقری در صفحه‌اش نوشت: «گر ببینی ناکسان بالا نشینند، صبر کن... روی دریا کف نشیند، قعر دریا گوهر است.» جواد کاظمیان هم نوشته: «آقاکریم دوست‌داشتنى، آقامهدى عزیز، شیرین‌ترین خاطرات فوتبال را شما براى ما ساختین... 10سال ذخیره آقامهدى بودن در تیم ملى هم برایم شیرین بود و پشت ضربات کاشته همراه با آقاکریم آرپی‌جى‌زن در تیم پرسپولیس مثل یک رویا. سرتان سلامت، ان‌شاءالله که از چشم حسودان در امان باشین.»
    ما همه با هم هستیم
مهدی رجب‌زاده، شجاع خلیل‌زاده، علی انصاریان، حامد کاویانپور، امیرحسین فشنگچی، امیرارسلان مطهری و... چندین و چند بازیکن دیگر هم در حمایت از کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا عکس‌ها و پست‌های جالبی در اینستاگرام منتشر کردند. به‌هر‌حال شماره2 و شماره6 محبوب تیم‌ملی در سال‌های نه‌چندان‌دور محبوب‌تر از آن هستند که توهین به آن‌ها بی‌پاسخ باقی بماند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید