• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14235
+
-

با مردم

پیام‌های شما
با مردم

@  معیشت و زندگی برای کارگران

سلام و خدا قوت. با توجه به اینکه به روز جهانی کارگر نزدیک می‌شویم، انتظار داریم مسئولان صرفا به وعده دادن اکتفا نکنند. درحالی‌که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با افزایش دستمزد نیروی کار خود، موجبات رشد اقتصادی و رونق تولید را فراهم کرده‌ و بالا بردن دستمزد کارگران را به سود تولید و صنعت خود می‌دانند، اما در کشور ما شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که کارگران مجبورند با حداقل دریافتی در سخت‌ترین شرایط مشغول به‌کار باشند. این در حالی است که براساس ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد باید براساس نرخ تورم به‌گونه‌ای تعیین شود که معیشت و زندگی برای کارگران، قابل تأمین باشد؛ اما برخلاف نص قانون آنچه در عمل اتفاق می‌افتد بی‌توجهی به شاخص تأمین مخارج زندگی برای کارگران است و حداقل حقوق هر سال، عموما در غالب موارد معیار دوم یعنی «معیشت» تعیین می‌شود. مسئولان باید بدانند امروزه امنیت شغلی به یک دغدغه اساسی برای جامعه کارگری تبدیل شده است. دولت و مجلس باید از بنگاه‌های اقتصادی حمایت و اشتغال موجود را حفظ کنند تا شاهد تعطیلی بنگاه‌ها و از دست دادن کارگران نباشیم.
روزبه، نماینده کارگری

  هشداری جدی برای خانواده‌ها

با سلام. در خبرها خواندم که رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی گفته، ١٣ درصد از معتادان کشور گل مصرف می‌کنند! اعلام این خبرها هشداری جدی برای خانواده‌هاست تا مراقبت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند. مراکزی مانند سازمان بهزیستی و سایر مراجع ذی‌ربط باید با توزیع بروشورها و دانستنی‌هایی در مورد این ماده مخدر جوانان و خانواده‌ها را نسبت به علائم و عوارض مصرف آن آگاه کنند.
4251...0919

  کاهش سن بازنشستگی

باسلام و خسته نباشید به‌دست اندرکاران روزنامه همشهری. از دولت محترم درخواست می‌کنیم برای کاهش بیکاری شرایط سن بازنشستگی را از میان بردارد و یک طرح ویژه سه‌ساله با 25 سال بازنشستگی ارائه بدهد. این اقدام باعث می‌شود تا خیلی‌ها خود را بازنشسته کنند و بخشی از جوان‌های بیکار صاحب کار شوند و درصد بیکاری کاهش پیدا کند.
5349...0912

  سردرگمی پس از تصادف خودرو

با سلام. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از تصادف منجر به خسارت خودرو، دچار سردرگمی می‌شوید که آیا نیاز به کروکی هست یا خیر؟ خیلی از رانندگان فکر می‌کنند برای هر تصادفی باید کارشناس کروکی بکشد. از طرفی برخی از راننده‌ها هم بر این باورند که درصورت تصادف‌، ‌خودشان موضوع را حل و فصل کنند و خود را درگیر گزارش دادن به شرکت بیمه نکنند. این در حالی است که هنگام تصادف خودروی من مأمور راهنمایی پس از حضور در محل اعلام کرد کروکی لازم نیست، ولی وقتی به بیمه مراجعه کردیم پرداخت بیمه بدون کروکی را قبول نداشت. گناه مردم این وسط چیست؟ لطف کنید گزارشی در این‌باره منتشر کنید.
8071...0935

@  بحران کم‌آبی نیازمند مدیریت

این روزها موضوع خشکسالی و خشک بودن کشور و کاهش نزولات آسمانی یک واقعیت انکارناپذیر است؛ چرا که حجم آب پشت سدها حتی در استان‌های پربارش کشور هم به‌شدت کاهش پیدا کرده است. کارشناسان ازجمله علت‌های اساسی بحران کم‌آبی را عدم‌مدیریت صحیح و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در شهرها و روستاها عنوان کرده‌اند. به گفته این کارشناسان درحال حاضر بر اثر فرسودگی و عمر طولانی شبکه‌های آبرسانی بیش از 40درصد پرتی آب در کشور داریم. این در حالی است که در بیشتر شهرها و روستاها، همچنان کشاورزان از روش‌های سنتی آب در سیستم آبیاری استفاده می‌کنند که باید آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود. توسعه مخازن و جلوگیری از تبخیر آن نیز می‌تواند مؤثر باشد و نیازمند برنامه‌ریزی است. از سوی دیگر مدیریت بهینه‌ مصرف هم در کشور وجود ندارد. لذا اگر دو وزارتخانه جهادکشاورزی و نیرو مدیریت صحیح اعمال کنند، بدون تردید مشکل حل خواهد شد و این نیازمند مدیریت قوی‌تر است.
اسدی، کارشناس منابع طبیعی

  نبود پارکینگ طبقاتی

باسلام. سال‌هاست محله عبدل‌آباد و نعمت‌آباد که دارای مرکز خرید پارچه و مبل و لوازم دیگر است نیازمند چند پارکینگ طبقاتی است. این درحالی است که از سال‌ها قبل شهرداری تهران تصویب کرده بود برای کلیه ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری باید به ازای هر واحد، یک فقره پارکینگ در مشاعات ساختمان درنظر گرفته شود، در غیر‌این‌صورت، پایان‌کار برای آن سازه صادر نخواهد شد! امیدواریم شهرداری منطقه ۱۹ به فکر ساکنین و مراجعین به این محدوده نیز بوده و احداث پارکینگ طبقاتی در این مراکز پرتردد را درنظر بگیرد. لطف کنید این مشکل را به گوش مسئولان ذی‌ربط برسانید.
3564...0912

لطفاً نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید