• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 3 شهریور 1400
کد مطلب : 138680
+
-

خبرهای کوتاه/ مونسان از وزارت میراث‌فرهنگی خداحافظی کرد

علی‌اصغر مونسان همزمان با پایان کار دولت دوازدهم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفت. وزیر سابق میراث فرهنگی از مردادماه سال 96با حکم حسن روحانی رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی شد و پس از آن با رأی اعتماد شکننده در مجلس قبل وزیر میراث فرهنگی شد. کارکنان میراث ‌فرهنگی به همشهری خبر دادند که مونسان از 2 ماه قبل حضور جدی در این وزارتخانه نداشته است. به هر ترتیب وزیر میراث فرهنگی دیروز با صدور پیامی خطاب به کارکنان وزارت میراث‌ فرهنگی از آنها خداحافظی کرد. او در پیام خداحافظی خود خطاب به کارکنان وزارت میراث ‌فرهنگی از «پروردگار منان» خواسته است «موهبت خدمت به خلق» را بار دیگر نصیبش کند.

  مردم ترسیدند؛ سفر نرفتند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: در محدودیت‌های کرونا و تعطیلات اخیر، تقاضا و قیمت سفر ریزش داشت. چون مردم این‌بار ترسیده بودند و مثل همیشه از سفر استقبال نکردند. حرمت‌الله رفیعی در ارزیابی وضعیت سفر در تعطیلات هفته پایانی مردادماه که با محدودیت‌های تردد جاده‌ای همزمان شد، به ایسنا گفت: در سال‌های گذشته معمولا تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه و تاسوعا و عاشورا، سفر و قیمت آن رشد شدید داشت، ولی امسال برای اولین‌بار شاهد ریزش تقاضا و قیمت سفر بودیم.

  واگذاری هگمتانه و غار کتله‌خور به بخش خصوصی
صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، ۴۰مجموعه تاریخی را در ۱۳استان ازجمله مجموعه هگمتانه و قلعه ناصری را به مزایده گذاشت. این صندوق اعلام کرد: مجموعه‌های تاریخی خانه معبودی تبریز، کاروانسرای جانانلو کلیبر و مجموعه کردشت جلفا در آذربایجان شرقی، خانه شریعت، خانه خادم‌باشی و خانه آصف در استان اردبیل، خانه نجفی، عمارت هفته و عمارت حاج رئیس بوشهر و قلعه زائر خضرخان تنگستان بوشهر، غار کتله خور گرماب، چلپی اوغلو سلطانیه و حمام سالار سلطانیه استان زنجان، رباط سنگ بست فریمان و کاروانسرای مهر سبزوار، ساختمان بهداری سراوان، قلعه ناصری ایرانشهر، خانه زعیم ابویی و ساختمان دادگستری و گاراژ ملک زاهدان و بانک ایران و انگلیس زابل در استان سیستان و بلوچستان، هتل آپادانای مرودشت و خانه‌های صالحی، کازرونیان و عطروش شیراز، عمارت مشیر دیوان و خانه پیرمرادی سنندج، حمام حاج شهبازخان، خانه حاج آخوند و خانه رنده‌کش کرمانشاه، کاروانسرای چشمک و گوشه و خانه پور ابوالقاسمی خرم‌آباد و خانه مستجاب الدعوه بروجرد در استان لرستان، کاروانسرای کهک دلیجان و خانه میرپنج ضیایی تفرش و کاروانسرای خشکه‌رود ساوه در استان مرکزی، مجموعه هگمتانه و خانه ضرابی و حمام ارامنه همدان و کاروانسرای شمس مهریز و خانه آقایی‌ها در استان یزد را با هدف مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری به متقاضیانی که بالاترین صلاحیت فنی و اقتصادی را داشته باشند، واگذار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید