• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138430
+
-

دیگه چه خبر؟/ کدام تردد بین استانی مجاز است؟

خبر اول اینکه معاون اجتماعی پلیس راهور گفته است: منع ترددها به‌صورت جدی تا پنجم شهریور‌ماه اجرا می‌شود و همه مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها تا قبل از ۲۴ مرداد‌ماه باطل است و فقط مجوزهایی که بعد از این تاریخ صادر شده آن هم با ذکر مدت زمان معلوم اجازه تردد بین استانی دارند. به گزارش ایسنا، طرح ممنوعیت تردد نیز تا 5شهریور‌ماه ادامه دارد مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغیه جدیدی داشته باشد. سرهنگ عین‌الله جهانی توضیح داده که با ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت‌های تردد در سراسر کشور، از ساعت ۱۲ظهر روز ۲۴ مرداد‌ماه این ممنوعیت‌ها در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال شد که تا پایان روز پنجم شهریور‌ماه ادامه دارد.

اعطای بورسیه به دانشجویان افغانستان
هیأت امنای دانشگاه علامه طباطبائی تصویب کرد که سالانه به ۳۵ نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه کشور افغانستان بورسیه تحصیلی اعطا ‌کند. روابط‌عمومی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرده که با هدف گسترش پیوندهای علمی و فرهنگی میان جامعه دانشگاهی و اهالی رسانه 2کشور سالانه به ۳۵نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه کشور افغانستان بورسیه تحصیلی اعطا خواهد کرد. این مصوبه به استناد ماده۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با درنظر گرفتن استانداردها و شاخص‌های لازم و با تشخیص و تصویب هیأت رئیسه دانشگاه درنظر گرفته شده است. دانشگاه علامه طباطبائی نخستین دانشگاه ایرانی است که از سال۱۳۹۷ بورسیه‌ای ویژه اعضای هیأت علمی، دانشجویان نخبه و روزنامه‌نگاران افغانستانی داشته است؛ شمار این بورسیه در سال‌های گذشته 20مورد بوده که در سال۱۴۰۰ به ۳۵مورد افزایش یافته است.

کمبود ۸ هزار نیروی اورژانس در کشور
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفته که اورژانس با کمبود ۸هزار نیروی انسانی مواجه است. پیمان صابریان توضیح داده که ۲هزارو۷۰۰ نفر در جذب‌های اخیر به استخدام اورژانس درآمده‌اند و برای جذب ۲هزارو۳۰۰ نفر دیگر هم مجوز گرفته‌ایم که به‌زودی مشغول به‌کار می‌شوند. او درباره حل باقیمانده کمبود نیروی انسانی در اورژانس هم  گفت که بقیه آنها براساس ساختار سازمانی که باید مورد بازبینی قرار دهیم و سازمان امور استخدامی به ما ارجاع می‌دهد، به‌کار گرفته می‌شوند تا مشکل کمبود نیرو برای سال‌های آینده حل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید