• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 تیر 1400
کد مطلب : 135633
+
-

روی خط خبر/ احضار سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه


در پی اقدام خارج از عرف دیپلماتیک نخست‌وزیر اسلوونی با حضور در گردهمایی مجازی منافقین، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
به گزارش ایسنا، به‌دنبال حضور «یانز یانشا»، نخست‌وزیر اسلوونی در نشست مجازی گروهک منافقین، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه، خانم «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در ایران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام و اتهامات بی‌پایه ‌و اساس مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران یادداشت اعتراض رسمی کشورمان به دولت اسلوونی را به وی ابلاغ کرد.
در این ملاقات تأکید شد: حضور مجازی نخست‌وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی، برخلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم است. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته شده بین‌المللی و ارزش‌های حقوق بشری است ‌و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در همین رابطه درخواست ارائه توضیح از سوی دولت اسلوونی به عمل آمد .سفیر اسلوونی در جریان این احضار تأکید کرد مراتب اعتراض شدیداللحن کشورمان را به فوریت به لوبلیانا گزارش خواهد کرد.

  شکست آمریکا در 5 هزار کیلومتری‌
امیر دریادار حسین خانزادی تأکید کرد: امنیت مرزهای آبی ما بسیار بالاست و امکان ندارد شناوری قصد ورود به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد.
به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش(نداجا) با اشاره به انتقال میزبانی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز) از ایران به فرانسه گفت: رهبر انقلاب روزی به ما گفتند برنامه‌ریزی کنید تا در کشوری مانند گامبیا که آمریکایی‌ها از آنجا برده‌داری را شروع کردند، بروید. حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که نماینده کشوری است که حامی مستضعفان است نیز دارای پیام خاصی است و اتفاقاً هفته گذشته ناوگروه ما در این کشور حضور داشت.
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها طی سالیان گذشته در اطراف ما پایگاه ایجاد کردند و امروز وقتی ما در فاصله 5هزار کیلومتری از آنها حضور داریم به وحشت افتاده‌اند؛ این وحشت به دلیل آن است که حضور ایران هیمنه آمریکا را می‌شکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید