• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 خرداد 1400
کد مطلب : 133693
+
-

دلخوری اسکوچیچ از مدیران فدراسیون

قرارداد سرمربی تیم ملی ایران با فدراسیون به پایان رسیده، اما هیچ‌یک از دوطرف هنوز موضعی رسمی درباره ادامه همکاری‌ نگرفته‌اند

دلخوری اسکوچیچ از مدیران فدراسیون


امیرحسین اعظمی ـ خبرنگار

اتفاقات بعد از بازی با عراق، فرصتی به دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی نداد که صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را جشن بگیرد. او در همان منامه متوجه شد که مدیران فدراسیون فوتبال می‌خواهند در نیمکت تیم ملی تغییراتی به‌وجود بیاورند. صحبت‌های شهاب عزیزی خادم هم تردید اسکوچیچ را بیشتر کرد. رئیس فدراسیون فوتبال ایران تمدید قرارداد با سرمربی تیم ملی را منوط به مذاکره با اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون و نظر مثبت آنها کرد. چند روز بعد خبر آمد که رئیس فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی هم مذاکره کرده تا درصورت صعود به مرحله بعدی، این مربی پرتغالی دوباره هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. گفته می‌شود این مذاکره به‌دلیل مبلغ پیشنهادی فدراسیون فوتبال چندان طولانی نبوده و کی‌روش در جمله‌ای کوتاه به عزیزی خادم گفته است:«پیشنهاد ارائه شده از سمت شما، جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد.» 
با این حال گفته می‌شود تلاش رئیس فدراسیون و نزدیکانش برای انتخاب یک گزینه جدید همچنان ادامه دارد.

  ناراحتی شدید اسکوچیچ
اطرافیان دراگان اسکوچیچ می‌گویند او از مواضعی که مدیران فدراسیون پس از بازی‌های منامه گرفته‌اند، ناراحت است. تعدادی از بازیکنان تیم ملی بلافاصله بعد از بازگشت به تهران، در مصاحبه‌هایشان به حفظ اسکوچیچ تأکید داشتند ولی گفته می‌شود در گروه واتساپ تیم ملی از بازیکنان خواسته شده که فعلا درخصوص سرمربی تیم صحبت نکنند. یکی از مدافعان تیم ملی با تأیید این خبر به خبرنگار همشهری می‌گوید:«شاید خیلی از بازیکنان دوست داشته باشند درخصوص سرمربی و مسائل دیگر صحبت کنند ولی در گروه تیم ملی به ما اعلام کردند که فعلا حرف نزنیم.»
اسکوچیچ هنوز در تهران است و شاید تا چند روز آینده ایران را ترک کرده و راهی کرواسی یا دوبی شود. اطرافیانش می‌گویند او انتظار نداشته بعد از بازگشت به ایران با برخورد سرد فدراسیون فوتبال مواجه شود، طوری که احساس کرده یک کار نادرست برای فوتبال ایران انجام داده است! او همچنان درخواست رسانه‌ها برای صحبت کردن را رد می‌کند چون فدراسیون فوتبال هم هنوز موضعی رسمی درباره تمدید یا عدم‌تمدید قراردادش نگرفته است.

  چند بازیکن علیه دراگان
وقتی تیم ملی در بحرین حضور داشت، زمزمه‌هایی درخصوص نارضایتی برخی از بازیکنان از شرایط‌شان در تیم شنیده شد. گفته می‌شود 4 یا 5 بازیکن قدیمی تیم ملی که موقعیت چندان خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت ندارند، نارضایتی‌شان را نشان داده‌اند ولی اسکوچیچ این اتفاقات را نادیده گرفته تا تیم ملی در طول مدت زمان حضورش در منامه با حاشیه مواجه نشود. برخی از اطرافیان اسکوچیچ پیش‌بینی می‌کنند که اگر او بماند، با تعدادی از این بازیکنان برخورد قاطع خواهد کرد.
قرار است قرعه‌کشی مرحله‌نهایی انتخابی جام جهانی قطر 10‌تیرماه برگزار شود و فدراسیون درنظر دارد تا آن روز صبر کند و پس از مشخص شدن نتیجه قرعه‌کشی تصمیم‌ بگیرد.
 این احتمال هم وجود دارد که جمع‌بندی برای آینده کادرفنی زودتر از قرعه‌کشی انجام شود اما با توجه به اینکه تیم ملی برنامه خاصی ندارد و عملاً تا آن زمان فعالیتی نخواهد داشت، قرعه‌کشی نقشی تعیین‌کننده در آینده نیمکت تیم ملی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید