• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 31 خرداد 1400
کد مطلب : 133682
+
-

زیر حلقه/ دبل دبل

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

ارسلان کاظمی و محمد جمشیدی، ملی‌پوشان بسکتبال در فصل نقل‌و‌انتقالات دبل‌دبل کردند. ارسلان کاظمی با ذوب‌آهن قرارداد بست و با شال سبز اصفهانی‌ها عکس انداخت اما وقتی به تهران برگشت سر از باشگاه مهرام درآورد و با این تیم امضا کرد، این بار بدون عکس! محمد جمشیدی، با شیمیدر‌ قم امضا کرد اما هفته پیش با انتشار ویدئویی به مردم گرگان قول داد مانند فصل گذشته با شهرداری تمدید می‌کند. کاظمی و جمشیدی با 2‌قرارداد در 2‌باشگاه هم‌اینک همراه تیم ملی در ژاپن هستند اما مسئولان هر 4 باشگاه به رسانه‌ها گفته‌اند در فصل جدید هر یک از این دو‌نفر پیراهن باشگاه آنها را برتن می‌کنند!

نقل از «انتقالات»
تیم‌های بسکتبال هر سال به لحاظ بازیکن فقیرتر و کوچک‌تر می‌شوند. خلأ پشتوانه‌سازی یکی از خطرهای بسکتبال است که باشگاه‌ها سال‌هاست از آن غافل مانده‌اند و هرازچندی از خود باشگاه‌ها قربانی می‌گیرد. هفته گذشته 7‌بازیکن مطرح و ملی نفت‌آبادان با تیم‌های شیمیدرقم، مهرام و شهرداری گرگان به توافق رسیدند. سرمربی تیم هم در صفحه اینستاگرامش خداحافظی کرد. قراردادهای یکساله باشگاه با بازیکن و ضعف‌ آیین‌نامه‌ای، پایه تیم‌هایی مثل نفت را که برای تعیین بودجه منتظر چانه‌زنی با بالادستی‌ها هستند سست می‌کند و از طرفی موقعیت لرزان این تیم‌ها خطر انحلال آنها را افزایش می‌دهد. هم‌اکنون با خروج نصف تیم، در بندر اعلام وضعیت قرمز شده است.

حریف ناشناس
تیم ملی بسکتبال برای برگزاری چند بازی تدارکاتی در ژاپن است. ژاپنی‌ها بدون دو سه چهره سرشناس خود ازجمله هاشیمورا و واتانابه که در NBA حضور دارند، در پنجره‌های فیبا آسیا کاپ به میزبانی فیلیپین بازی می‌کنند و این مسابقات امروز به پایان می‌رسد. ژاپن در فیلیپین و ایران در ژاپن است. گفته می‌شود ایران در این اردو با ژاپن 2‌بازی انجام می‌دهد اما این وعده با ابهاماتی همراه است؛ ژاپنی‌ها با چه ترکیبی می‌خواهند مقابل ایران بازی کنند؟ ظاهرا برنامه‌ریزی دقیقی برای این سفر انجام نشده و برای پرکردن اوقات بیکاری ملی‌پوشان بین 27خرداد تا یکم تیر، یک بازی دوستانه با جوانان ژاپن درنظر گرفته شده است!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید