• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 20 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130285
+
-

جام شخصی

بایرن مونیخ به رکورد 9قهرمانی پیاپی یوونتوس در لیگ رسید

جام شخصی


یک اتفاق تکراری و کلیشه‌ای در فوتبال آلمان رخ داد؛ بایرن‌مونیخ قهرمان لیگ شد. با باخت 2-3لایپزیش به دورتموند و پیروزی 6بر صفر بایرن برابر مونشن‌گلادباخ در فاصله 2‌هفته مانده به پایان بوندس‌لیگا قهرمانی مونیخ قطعی شد. این سی‌ویکمین قهرمانی این تیم در لیگ و نهمین قهرمانی پیاپی آنها در بوندس‌لیگاست که رکوردشان را به 9قهرمانی یوونتوس در سری‌آ رساند. لیون با 7عنوان پیاپی در لیگ فرانسه و رئال‌مادرید با 5تا در لالیگا و منچستریونایتد با 3قهرمانی پشت‌هم در انگلیس رکوردداران لیگ‌های کشورشان هستند. جالب اینکه دورتموند که در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ بوندس‌لیگا ایستاده، تنها 5عنوان دارد و همه تیم‌ها روی ‌هم 27قهرمانی. این افتخار در شب تولد 76سالگی یوپ هاینکس کبیر رقم خورد. حالا هانسی فلیک بعد از 2فصل افتخارآفرینی در بایرن می‌تواند با خیال راحت بعد از یوروی تابستان به تیم ملی آلمان برود و جانشین یواخیم لوو شود. یک نکته دیگر اینکه کسی که باعث قهرمانی زودهنگام بایرن شد، ناگلزمان بود؛ همان سرمربی جوان لایپزیش که قرار است در پایان فصل جانشین فلیک در بایرن شود. او با باخت به دورتموند قهرمانی مونیخی‌ها را قطعی کرد. بایرن هم به تیمی 6تا گل زد که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان یقه رئال و اینتر را گرفته و از گروه صعود کرده بود. سرمربی این تیم (مارکو  رز) هم قرار است فصل آینده در دورتموند جانشین ادین‌ترزیچ شود. هیچ تیم دیگری به اندازه گلادباخ از ۲۰۱۴ به بعد مقابل بایرن امتیاز نگرفته بود؛۲۰ امتیاز از ۱۳ بازی. در  3فصل اخیر بوندس‌لیگا، گلادباخ بازی رفت را مقابل بایرن برنده شده و بازی برگشت را باخته بود. بایرن در 83بازی تحت‌ هدایت هانسی فلیک فقط 7باخت را تجربه کرده که2تای آن مربوط به شکست مقابل همین تیم است. باشگاه بایرن مونیخ در تلاش است مقدمات حضور هواداران را در آخرین دیدار خانگی بوندس‌لیگایی فصل که 22مه مقابل آگزبورگ برگزار می‌شود، فراهم کند. با واکسیناسیون گسترده مردم در هفته‌های اخیر که به روزی یک‌میلیون دوز هم رسیده، بعید نیست جشن قهرمانی در آلیانس برگزار شود.
   این فقط دومین باری بود که بایرن در آلیانس آرنا قهرمان می‌شود؛ بار اول در مقابل فرانکفورت در سال 19-2018. بایرن فصل قبل هم در همین هفته32قهرمانی‌اش را مسجل کرده بود، اما یک فصل پیش‌تر در هفته آخر قهرمان مشخص شده بود. زودترین قهرمانی آنها در این 9دوره مربوط می‌شود به فصل 14-2013که در هفته بیست‌و‌هفتم قهرمان شده بودند.
   بایرن با این 6گل به بهترین تیم هجومی اروپا در همه رقابت‌های فصل تبدیل شد و با 132گل بالاتر از رنجرز 131گله ایستاد. رنجرز در 54و بایرن در 48بازی به این رکورد رسیدند. من‌سیتی در 57بازی 120گل و بارسلونا در 51بازی 117گل به ثمر رسانده‌اند.
   توماس مولر و داوید آلابا با گذر از فرانک ریبری (9) با 10عنوان قهرمانی رکورددار تاریخ بوندس‌لیگا شدند.
  لواندوفسکی به رکورد ۲۰۰ گل با پیراهن بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا رسید. فقط گرد مولر (365) گل‌های بیشتری برای بایرن به ثمر رسانده است. لوا نخستین بازیکن بعد از گرد مولر است که توانسته به ۳۶ گل زده در یک فصل برسد. رکورد گرد مولر در یک فصل ۴۰گل زده بود که لوا 2بازی دیگر برای رسیدن به این رکورد فرصت دارد.
   اریک ماکسیم چوپوموتینگ از زمان جدا شدن از استوک سیتی سومین قهرمانی متوالی لیگی خود را کسب کرد؛ 19-2018پاری‌سن‌ژرمن، 20-2019پاری‌سن‌ژرمن و 21-2020بایرن‌مونیخ.
   کینگزلی کومان در 9فصل اخیر همواره قهرمان مسابقات لیگ شده است، ستاره 24ساله فرانسوی به 24جام در دوران حرفه‌ای خود رسید.
   مانوئل نویر با رکورد 204کلین شیت اولیور کان در بوندس‌لیگا برابری کرد، مانو برای رسیدن به این رکورد تنها به 437بازی احتیاج داشت؛ درحالی‌که کان در 557بازی این آمار را به ثبت رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید