• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130284
+
-

نکته بازی/ خلاصه فوتبال ایرانی



شنبه‌شب در لیگ برتر فولاد میزبان گل‌گهر سیرجان بود و با یک گل برابر این تیم به پیروزی دست یافت. گل را هم علیرضا حقیقی به حریف تقدیم کرد. منتها شما با مرور حواشی این بازی، قشنگ می‌توانستید چکیده فوتبال ایرانی را تماشا کنید. قبل از بازی خبر رسید امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر با جواد نکونام سرمربی فولاد خوش و بش کرده و به تمجید از نمایش‌های تیم اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است. بعد از بازی اما دستیار امیر در نشست، یک ربع تمام یک نفس به فولاد متلک انداخته و گفته: «خوشحالیم برای کسب امتیاز دست به هر کاری نمی‌زنیم. عوامل تیم حریف مدام به بازیکنان می‌گفتند بیفت روی زمین.» بله؛ این فوتبال ایران است؛ آغوش‌های باز در ابتدای بازی و مشت‌های گرده کرده در پایان مسابقه.

پیشرفت به روایت کمالوند

فراز کمالوند که شاهین را ول کرد و مربی استقلال شد و البته استقلال را هم ول کرد تا سرمربی سایپا شود، در نخستین تجربه‌اش روی نیمکت این تیم با نتیجه مساوی 2بر 2 برابر ماشین‌سازی متوقف شد. بعد از بازی کمالوند خیلی سریع از تحولات سایپا با خودش حرف زده و گفته: «این تیم در 20بازی 10گل زده بود، اما امروز در نخستین بازی دوره ما 2گل زد.» خب البته همه آن 20بازی قبلی برابر قعرنشین لیگ نبوده است. شما به تیمی 2گل زدید که با 33گل خورده بدترین خط دفاعی را دارد. به علاوه سایپا در 20بازی 17گل خورده بود، اما شما در یک بازی از تیم آخر جدول 2گل خوردید. اینها را گفتیم که فکر نکنید حواس‌مان نیست.

اگر رفته بودی هم فرقی نمی‌کرد...

هفته‌هاست که از آبادان اخبار ضدونقیض در مورد ماندن یا رفتن سیروس پورموسوی به گوش می‌رسد. سرمربی صنعت نفت از مشکلات مالی گلایه دارد و هر روز یک جور حرف می‌زند. یک‌بار به مسئولان اولتیماتوم می‌دهد، یک‌بار تهدید به جدایی می‌کند و یک‌بار هم می‌گوید رفیق نیمه‌راه نیستم. صدالبته مشکلات مالی در این تیم قابل انکار نیست و دل آدم را به درد می‌آورد، اما به‌نظر می‌رسد ماندن پورموسوی با این سبک و سیاق هم معجزه نکرده است. با شکست خانگی برابر آلومینیوم، وضعیت نفت در جدول بدتر شد. آنها در 10بازی آخرشان 6شکست و 4تساوی کسب کرده‌اند و اگر قرار باشد همینطوری پیش بروند، بعید نیست خطر سقوط را هم حس کنند. طبیعتا اگر نفت مربی نداشت هم بدتر از این نتیجه نمی‌گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید