• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130246
+
-

رحمانی: دوست نداشتم در فوتبال ایران بمانم

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران معتقد است با این بازیکنان باید خیلی راحت به جام‌جهانی صعود کنیم

رحمانی: دوست نداشتم در فوتبال ایران بمانم

امیرحسین اعظمی- خبر‌نگار

بختیار رحمانی این روزها دور از هیاهو و حاشیه‌های فوتبال ایران، فوتبالش را در تیم «دالکورد» سوئد ادامه می‌دهد که مالکانی کرد دارد و البته از چند سال پیش دنبال جذب بختیار بوده است. او از بازی در این تیم احساس خوبی دارد و این هفته هم تک‌گل دالکورد را در جریان تساوی 1-1 با رقیبش به ثمر رساند. با رحمانی درخصوص اینکه چرا تصمیم به ترک فوتبال ایران گرفت و همچنین درباره آخرین وضعیتش در فوتبال سوئد صحبت کردیم.

  چرا یکباره تصمیم گرفتی به فوتبال سوئد بروی؟
من قبل از اینکه به فوتبال آذربایجان بروم با مسئولان باشگاه دالکورد صحبت کرده بودم و قرار شد بعد از حضوری کوتاه‌مدت در آذربایجان به سوئد بروم. هر بازیکنی ایده‌های خودش را دارد و من هم برای دل خودم این تصمیم را گرفتم. مهم نیست برخی چه می‌گویند، همین تیم در لیگ دسته‌اول سوئد بود ولی در10بازی آخر باخت و سقوط کرد. متأسفانه برخی آدم‌ها به این تیم لطمه زدند ولی خدا را شکر الان شرایط خوبی داریم. قبل از این انتخاب هم واقعا چیزی وجود نداشت که مرا منصرف کند و احساس خوبی دارم که دالکورد را انتخاب کردم. جا دارد از سرمربی سباییل آذربایجان هم‌ تشکر کنم و همچنین مدیریت باشگاه. من با اینکه تا آخر فصل با آنها قرارداد داشتم ولی همه‌جوره همکاری کردند.

  شرایط فنی و امکانات تیم چطور است؟
امکانات ما که بهتر از لیگ‌برتر ایران است. کارمان هم در لیگ اصلا آسان نیست، چون تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند.

  مالک باشگاه کرد است؟
بله، مالک باشگاه کرد عراق است ولی اینطور نیست که همه بازیکنان هم کرد باشند.

  فکر می‌کنی ترک فوتبال ایران، تصمیم خوبی بود؟
من دوست نداشتم در فوتبال ایران بمانم، ضمن اینکه برخی انتخاب‌ها در سال‌های گذشته هم دست خودم نبود. واقعا دوست نداشتم زیاد تیم عوض کنم چون سبک فوتبالم و اخلاقم طوری نبود که بخواهم هر سال دنبال تیم عوض‌کردن باشم. متأسفانه یک‌سری آدم‌ها سر راهم قرار گرفتند که فقط دنبال منافع شخصی خودشان بودند و مسیرم را عوض کردند، بردند به سمتی که شاید خیلی ضرر کردم. من هیچ موقع بازیکنی نبودم که به‌خاطر پول تیمی را انتخاب کنم و به آذربایجان هم که رفتم، به‌خاطر پول نبود. در سپاهان قرارداد 2میلیاردی داشتم ولی خودم جدا شدم، آن هم درحالی‌که به من گفتند بمانم. همیشه جوری کار کردم که از فوتبال لذت ببرم و به‌خاطر پول هیچ کاری نکردم. حقیقتش پول زیادی هم از این فوتبال در‌نیاوردم. درست نیست این را بگویم اما در تیم‌هایی بودم که خودم دست در جیب می‌کردم.

  مثل اینکه دلت از فوتبال ایران پُر است؟
نه، اینطور نیست و از آنهایی هم که دنبال منافع شخصی خودشان بودند، ناراحت نیستم. به هر حال مدل آدم‌ها با هم فرق دارد.

  دالکورد می‌تواند دوباره به لیگ دسته اول صعود کند؟
چند تیم برای صعود تلاش می‌کنند، تیم ما هم شرایط خوبی دارد و خوشبختانه صدرنشین هستیم.

 از مبلغ قراردادت در دالکورد راضی هستی؟
اینجا هرچقدر کمتر پول بگیری بهتر است چون اگر زیاد پول بگیری باید قسمت زیادی از آن را مالیات بدهی. من به‌خاطر خانواده‌ام به اینجا آمده‌ام و شرایطم خوب است.

 لیگ ایران را که دنبال می‌کنی. فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان شود؟
من چند بازی سپاهان را دیدم و باید بگویم که تیم خوبی هستند. پرسپولیس هم تیم خوبی است و استقلال هم بعد از آمدن فرهاد مجیدی واقعا نتایج خوبی گرفت. کاش او دفعه قبل از استقلال نمی‌رفت. استقلال در آسیا نتایج خیلی خوبی گرفت، امیدوارم آنها این روند را ادامه دهند و در لیگ برتر بعد از چند سال قهرمان شوند. من که دوست دارم استقلال قهرمان شود ولی سپاهان و پرسپولیس هم شانس دارند.

 در بین بازیکنان ایرانی کسی به تو پیغام نداده که او را به لیگ سوئد ببری؟
خودم دوست دارم به فوتبالیست‌های ایرانی کمک کنم و اگر کمکی از دستم بربیاید دریغ نمی‌کنم.

 انتظار داری کادر فنی تیم ملی هم تو را زیر ذره‌بین قرار دهد؟
با بودن اسکوچیچ بعید است به تیم ملی برسم چون زمانی که در صنعت‌نفت بودم اتفاقات خوبی بین من و ایشان رخ نداد. با این حال برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم. ما با این بازیکنان باید خیلی راحت به جام‌جهانی صعود کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید