• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126659
+
-

شکایت از ماسک برای توییت جنجالی

سهام شرکت تسلا ممکن است سقوط کند

شبکه اجتماعی
شکایت از ماسک برای توییت جنجالی

ایلان‌ماسک با همه خلاقیت‌هایی که در دنیای فناوری داشته همیشه فردی جنجالی بوده است. حالا پس از ۲سال یکی از سهامدارانی که مدعی است ایلان‌ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا توافق سال۲۰۱۸ خود با کمیسیون بورس و اوارق بهادار آمریکا (SEC) را در توییتر نقض کرده، از او شکایت کرده است.
این توافق، تسلا را موظف کرده بود که بر فعالیت‌های ماسک در شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشد. شاکی این پرونده مدتی است که ماسک را در معرض خطر جریمه قرار می‌دهد و ممکن است قیمت سهام این شرکت را پایین بیاورد. در این پرونده گفته شده که هیأت‌مدیره نتوانسته رفتار ماسک را کنترل کند.
در این شکایت به چندین توییت ماسک اشاره شده است؛ ازجمله موردی که در اول مه گذشته اعلام کرده قیمت سهام تسلا «بیش از حد بالا» است و در نتیجه این توییت ارزش بازار تسلا ۱۳میلیارد دلار سقوط کرد.
این پرونده که با شکایت «چیس گریتی» (Chase Gharrity) سرمایه‌گذار تسلا در تاریخ ۸ مارس به ثبت رسیده بود، دیروز در دادگاه کیفری ایالت دلاور آمریکا مفتوح شد. شرکت تسلا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده است.
گریتی، شاکی این پرونده می‌گوید اقدامات ماسک و بی‌تفاوتی مسئولان شرکت باعث «آسیب مالی قابل توجه» شده و آنها باید غرامتی را به پالو آلتو وکارخانه تسلا در کالیفرنیا به‌دلیل نقض وظایف سرپرستی پرداخت کنند.
به گزارش تک‌کرانچ، ایلان‌ماسک در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ در توییتی اعلام کرد که تسلا در آن سال حدود ۵۰۰ هزار خودرو تولید می‌کند. با این توییت، آتش درگیری‌ها دوباره برافروخته شد. حالا این پرونده جدید می‌گوید توییت‌های ماسک ناقض توافق سال۲۰۱۹ است و تعهد او و هیأت‌مدیره را زیر پا می‌گذارد.
ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در‌ ماه آوریل سال۲۰۱۹ با یکدیگر توافق کردند که مدیرعامل این شرکت آزادی استفاده از توییتر را- همراه با محدودیت‌هایی- داشته باشد. این توافق به ماسک اجازه می‌دهد تا جز در موارد مربوط به دستاوردها یا اتفاقات مالی خاص بتواند مطابق میل خود توییت کند. در این موارد، مطابق اسناد دادگاه فدرال منهتن، ماسک ابتدا باید از یک وکیل متخصص در زمینه اوراق بهادار اجازه بگیرد.
 در این پرونده ۱۰۵ صفحه‌ای آمده است که رفتارهای «نامعقول» ماسک «صدمات قابل‌توجهی» را به این شرکت وارد کرده و برای مثال میلیاردها دلار به ارزش بازار تسلا ضرر زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید