• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123826
+
-

نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به اصفهان رسید

نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک از سوی رئیس دفتر یونیسف در ایران به اصفهان به‌عنوان نخستین شهر کشور اهدا شد.
به‌گزارش ایرانشهر، شهر دوستدار کودک شهری است که کودکان، مرکز توجه در برنامه‌ریزی‌های شهری باشند. در واقع در این نوع شهرها، کودکان ارزشمند و محترم تلقی شده و زمینه شکوفایی استعداد آنها فراهم می‌شود. برای رسیدن به این جایگاه، اصفهان از سال۹۷ به‌عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد، طی این مدت شهرداری اصفهان توانست با تعامل ذی‌نفعان، گزارش وضعیت‌سنجی کودکان و برنامه اقدام اجرایی را در ۱۰گام تدوین و تهیه کند.
شهردار اصفهان در مراسم اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به این شهر عنوان کرد: طرح شهر دوستدار کودک سال۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون 3 هزار شهر دنیا پیگیر تحقق آن هستند. اصفهان نخستین شهر کشور است که در این زمینه پایلوت می‌شود و بی‌شک این اقدام می‌تواند همانند سایر حرکت‌های پایدارسازی، الگویی برای سایر کشورها باشد.
قدرت‌الله نوروزی افزود: براساس مصوبه سازمان ملل که اهداف توسعه پایدار را مطرح کرده است، تحقق شهر دوستدار کودک در دنیا برعهده دولت‌ها است، اما از چندین سال پیش این مسئولیت به شهرداری‌ها منتقل شده و هم‌اکنون شهرهای پیشرفته با عنوان شهر دوستدار کودک در راستای تأمین زمینه‌های تحقق حقوق کودکان فعالیت می‌کنند. وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اصفهان شهر دوستدار کودک باشد، باید با توسعه امکانات رفاهی فضای آرامشی ایجاد کنیم که کودکان در طول زندگی دغدغه جسمی و روحی نداشته و قطعا این کودکان می‌توانند سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده کشور باشند.
مندیپ اوبرایان، رئیس دفتر یونیسف در ایران نیز در این‌باره اظهار کرد: شهرهای دوستدار کودک از منظر کودکان به شهر نگاه می‌کنند و مایلم به تمام دست‌اندرکاران مربوطه به‌ویژه در اصفهان توصیه کنم شنیدن صحبت‌های کودکان را در اولویت قرار داده و آنها را در تصمیم‌گیری‌ها درگیر کنند تا بتوانند رویاهای کودکان را برای شهرشان بهتر درک کنند.
وی ادامه داد: مشتاقانه منتظر هستیم نتایج عملی حاصل شده از طریق ابتکار شهرهای دوستدار کودک در 2سال گذشته برای کودکان را ببینیم و از گام‌هایی که اصفهان در 2 سال آینده برای بهبود وضعیت رفاه کودکان در این شهر بر خواهد داشت، مطلع شویم.
رئیس دفتر یونیسف در ایران تأکید کرد: روحیه همکاری فوق‌العاده شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر، تیم اصلی اجرا‌کننده و شورای اجرایی ابتکار شهرهای دوستدار کودک برای گرد هم آوردن طیف گسترده‌ای از بازیگران اصلی و ذی‌نفعان از دولت، بخش‌های خصوصی و اجتماعی، ایجاد همکاری بین بخشی و نظام‌مند در اجرایی کردن ابتکار شهرهای دوستدار کودک در اصفهان را تحسین می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید