• سه شنبه 8 آذر 1401
  • الثُّلاثَاء 5 جمادی الاول 1444
  • 2022 Nov 29
سه شنبه 14 بهمن 1399
کد مطلب : 123507
+
-

مدیر اداره ورزش بانوان منطقه ۱۴

ورزش کنید تا سلامت بمانید

ورزش کنید تا سلامت بمانید

این که می‌گویند ورزش کنید تا سلامت بمانید، شعار نیست، حقیقتی است که از قدیم‌الایام توصیه شده است.  
اضافه وزن، بیماری دیابت، نارسایی قلبی و ده‌ها بیماری دیگر حاصل بی‌توجهی‌مان به همین موضوع است.  
به گفته مدیر اداره ورزش بانوان منطقه ۱۴، بعضی از شهروندان هزینه کلاس‌های ورزشی و کمبود وقت را بهانه و از حضور در برنامه‌های ورزشی خودداری می‌کنند. در صورتی که می‌توانند برای حل این دغدغه در ایستگاه‌های تندرستی شرکت کنند. او می‌گوید: «۴۲ ایستگاه تندرستی ویژه بانوان در بوستان‌ها و مجموعه‌های ورزشی منطقه ۱۴ برپاست.  
در این ایستگاه‌ها ورزش صبحگاهی به‌صورت دسته‌جمعی برگزار می‌شود. ورزش صبحگاهی باعث سوزاندن چربی‌های اضافه می‌شود چراکه صبح ناشتا سطح قندخون پایین است و همین بدن را برای سوزاندن چربی آماده می‌کند.  
غیر از آن تحرک و جنب‌وجوش در ابتدای صبح، باعث شادابی فرد می‌شود و او را لبریز از انرژی می‌کند.» نکته حائز اهمیت دیگر این است که ورزش همگانی فضایی برای دورهمی بانوان جوان و سالمند در کنار هم فراهم می‌کند.  
انسیه رضا ادامه می‌دهد: «مسابقاتی که گاها در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا می‌شود با چاشنی خنده و شادی همراه است و کسی به برد و باخت فکر نمی‌کند.» به باور او، بانوان شاغل بیشتر از دیگر اقشار جامعه نیاز به تحرک دارند.  
کارهای پشت میزی و دغدغه روزانه، آنها را به مرور زمان خسته و فرتوت می‌کند. اومی گوید: «اگر بانوان شاغل امکان حضور در ایستگاه‌های تندرستی ندارند حداقل روزی نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنند.» 
به باور این مسئول، آپارتمانی شدن خانه‌ها و مجهز بودن وسایل زندگی اگرچه رفاه نسبی برای مردم به وجود آورده است اما متأسفانه آنها را دچار آفت کم تحرکی هم کرده است.  
اوادامه می‌دهد: «الان بعضی از شهروندان برای خرید نان هم سوار خودرو می‌شوند. زندگی‌ها ماشینی شده است و کسی برای رتق و فتق امور خانه جنب‌وجوشی ندارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید