• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120827
+
-

معاینه فنی، قبل از داربی

آلومینیوم اراک، حریف امروز استقلال خط دفاعی خوبی دارد و دروازه‌بانش بالاتر از رشید مظاهری بهترین گلر لیگ تا این مقطع بوده است

معاینه فنی، قبل از داربی

عصر امروز و از ساعت16:30 تیم استقلال در نهمین بازی‌اش از رقابت‌های لیگ بیستم میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود. این آخرین بازی آبی‌پوشان قبل از داربی بزرگ تهران است و محمود فکری تاکتیک‌هایش برای رویارویی با پرسپولیس را در این بازی برای آخرین بار تست می‌کند. آلومینیوم رده دهمی حریف مناسبی برای استقلال به‌نظر می‌رسد و احتمالا آبی‌ها تمرین خوبی برای داربی هفته آینده در پیش خواهند داشت. به‌خصوص نسبت به پرسپولیس که باید قبل از داربی با سپاهان قدرتمند بازی کند، آبی‌ها شرایط بهتری قبل از داربی دارند. البته آلومینیوم هم تیم چغری است که به‌خصوص در بخش دفاعی و بسته نگه داشتن دروازه‌اش در هفته‌های اخیر بسیار موفق نشان داده است. تیم رسول خطیبی در مقابل حریفان بالای جدولی به خوبی مقاومت نشان داده به‌طوری که فولاد را در اهواز بدون گل متوقف کرده، نفت آبادان را با یک گل شکست داده و در زمین سپاهان به شکست خفیف یک بر صفر تن داده است.
  جنگ دروازه‌بان‌های اول و دوم
خط دفاعی آلومینیوم با 7گل خورده ششمین خط دفاعی برتر لیگ است اما نباید فراموش کرد که 4گل از این 7گل مربوط به 2 بازی ابتدایی است که هنوز خریدهای جدید آلومینیوم به میدان نیامده بودند و رسول خطیبی هم در حال قهر و آشتی با مدیران تیمش بود. بعد از اینکه اراکی‌ها ترکیب کامل و انسجام خود را به‌دست آوردند دروازه این تیم طی 6بازی فقط 3بار باز شده است. حسین پورحمیدی که فصل گذشته دروازه‌بان دوم استقلال بود و در این فصل به آلومینیوم پیوسته از هفته سوم در دروازه این تیم قرار گرفت و طی 6بازی 4بار کلین‌شیت کرد. پورحمیدی که به‌طور میانگین هر دو بازی یک گل دریافت کرده با میانگین امتیاز 7/28 از سایت متریکا و با اختلافی میلی‌متری با رشید مظاهری بهترین دروازه‌بان فصل جاری بوده است. رشید مظاهری هم درست مثل پورحمیدی در 2هفته اول غایب بود و از هفته سوم به ترکیب تیمش اضافه شد. او هم در 6بازی 4بار موفق به کلین‌شیت شده اما با اینکه یک گل کمتر از پورحمیدی خورده با یک‌صدم امتیاز کمتر یعنی امتیاز7/27 در رتبه دوم دروازه‌بان‌های این فصل قرار دارد. جنگ 2 دروازه‌بان برتر لیگ بیستم در بازی امروز دیدنی خواهد بود.
   رسول به‌دنبال سومین برد
یکی دیگر از چهره‌های ویژه بازی امروز هم قطعا رسول خطیبی است که اخیرا خاطرات خوبی از رویارویی با استقلال داشته است. خطیبی فصل گذشته با تیم ته‌جدولی ماشین‌سازی توانست استقلال را در رفت و برگشت شکست داده و 6امتیاز کامل را از این تیم بگیرد. این در حالی بود که او تا پیش از این دو بازی، 5بار با تیم‌های مختلف مقابل آبی‌ها قرار گرفته و با 3تساوی و 2باخت، هرگز موفق به پیروزی نشده بود. خطیبی زمانی سرمربی تراکتور هم بود که فقط یک نیم‌فصل در این تیم دوام آورد و در همان نیم‌فصل هم نزدیک بود استقلال را در تهران ببرد. اما گل دقیقه94 امیرحسین صادقی در آن بازی مانع شکست قلعه‌نویی و پیروزی 2 بر یک شاگردان خطیبی شد.
  کاپیتان وریا - سعید باقرپسند
اعداد و ارقام سایت متریکا که زیر می‌بینید از برتری استقلال در تمامی آیتم‌های فنی در مقایسه با آلومینیوم حکایت دارند. تیم محمود فکری هم مالکانه‌تر از آلومینیوم بازی می‌کند و هم دقت پاس بالاتری دارد. به این آمارها اضافه کنید که استقلال در هر بازی به‌طور میانگین 500پاس داده و این رقم برای آلومینیوم 388پاس بوده است. بهترین بازیکن آبی‌ها تا این مقطع از فصل وریا غفوری است که با 3گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی به میانگین نمره7/38رسیده و بین تمامی بازیکنان لیگ رتبه پنجم را دارد. بهترین بازیکن آلومینیوم نیز سعید باقرپسند مهاجم این تیم است که با 395دقیقه بازی و 3گل زده به میانگین نمره7/30رسیده و در رتبه هشتم بازیکنان لیگ قرار گرفته است. تنها بازیکن استقلال که ممکن است با دریافت کارت زرد در این بازی، داربی را از دست بدهد آرش رضاوند است.

این خبر را به اشتراک بگذارید