• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120754
+
-

سهم خودروها از آلودگی هوا کمتر از سایر موارد است

درحالی‌که تردد از 9شب تا 4صبح ممنوع است چرا نخستین دقایق بامداد هوای تهران شاخص آلودگی بالا را نشان می‌دهد؟ جز این است که علت آلودگی را باید در جاهای دیگر ازجمله سوخت مازوت نیروگاه‌های اطراف تهران جست‌وجو کرد؟
فرجی از تهران 

  طرح غربالگری کرونا شامل چه کسانی است
مدت‌هاست در خبرها می‌شنویم که طرح غربالگری با عنوان شهید قاسم سلیمانی در حال اجراست که آن را «فرمول غلبه بر کرونا» می‌خوانند. این طرح در کدام مناطق اجرا می‌شود که در جنوبی‌ترین نقطه شهر ری هنوز به ما نرسیده است؟
اولیا از شهرری

  مالیات بر خانه‌های خالی بازدارنده نیست
اینکه از هر خانه خالی که به اجاره نرود رقم ناچیزی مالیات بگیرند یعنی باز هم کلی مسکن خالی بماند و اجاره‌ها پایین نیاید. اگر واقعا قصدشان تنبیه کسانی است که خانه‌شان را اجاره نمی‌دهند چند برابر اجاره ماهانه مسکن خالی مالیات بگیرند.
حصاری از هشتگرد

  محوطه‌سازی‌ مجتمع مسکونی سهیل به حال خود رها شده است
مجتمع مسکونی سهیل نزدیک متروی نعمت آباد از 11سال قبل محوطه‌سازی‌ نشده و سازندگان می‌گویند شهرداری باید محوطه‌سازی‌ کند. شهرداری هم در 11سال گذشته اقدامی نکرده است. لطفا بگویند تکلیف این مجتمع بزرگ چیست که بعد از یک دهه همچنان در گل و خاک است؟
از ساکنان مجتمع

  تخریب شدید جاده کبودرآهنگ به غار علیصدر 
جاده مواصلاتی کبودرآهنگ به غار علیصدر به‌شدت خراب شده و در برخی نقاط کاملا از بین رفته است. این مسیر هر چند به نام غار علیصدر شناخته می‌شود و در این روزهای کرونایی و تعطیلی گردشگری شاید ضرورتی به اصلاح فوری آن نباشد، اما بد نیست مسئولان بدانند که از این مسیر ساکنان ۷۰ روستای تابعه رفت‌وآمد می‌کنند و زندگی آنها در مواقع بحران نظیر بیماری در این جاده در خطر مضاعف می‌افتد.
احمدی و گماریان از روستاهای تابعه

  چرا سریال‌ها آدم‌های خوب را با پراید نشان می‌دهند
در یک سریال خانگی که اخیرا عرضه شده باز هم کلیشه فیلم های فارسی در مورد آدم های خوب و بد دیده می‌شود؛ مثلا باز هم آدم های بد و خلافکاری را با ماشین شاسی بلند و آدم های خوب را با پراید و نهایتا پژو نشان می‌دهد. این روش اشتباه و آزاردهنده و فرهنگسازی غلط است.
آقایی از تهران 

  جاده رباط‌کریم پرند نیازمند بازسازی جدی است
از جاده رباط کریم به پرند چیزی به نام جاده باقی نمانده و به‌دلیل عبور خودروهای سنگین تمام جاده قلوه کن شده است. رانندگی در این جاده با سرعت 20کیلومتر هم خطرناک است. حالا تصور کنید که در این مسیر آمبولانسی حرکت کند یا خانم بارداری در حال انتقال به بیمارستان باشد.
بستانی از رباط کریم

  خودروسازان به ساخت خودروهای پاک بی‌توجه‌اند
دنیا به سرعت دارد به سمت تولید خودروهای برقی به دلیل مزایای فراوان آنها در مقایسه با خودروهای درون سوز پیش می‌رود و متأسفانه  خودروسازان داخلی ما به این موضوع بی‌توجه‌اند، آیا وقت آن نرسیده است که سرمایه‌گذاری بیش از حد را روی خودروهای بنزینی و دیزلی متوقف کنیم؟
ابراهیم مجتهدی از تهران

  قیمت تخم مرغ همچنان در نوسان است
وقتی مسئولان مدام از تکنولوژی و توان کشور در بخش‌های مختلف سخن می‌گویند چرا بعد از چندین بار فراز و فرود هنوز قیمت تخم‌مرغ در نوسان است و چرا مسئولان نمی‌توانند آن را مدیریت کنند.
مسعودی از مشهد

  مسئولان بدون ماسک چه پیامی برای مردم دارند 
وقتی صدا و سیما تصویری از مسئولان نشان می‌دهد که مثلا برای افتتاح یا بازدید پروژه‌ای رفته‌اند و تیمی چند ده نفری همراه آنهاست و کسی ماسک ندارد چه پیامی به مردم می‌رسد؟ 
مردانی از تهران

  مردم پشت مسئولی هستند که جلوی حیف و میل را بگیرد
هر مسئولی که بخواهد جلوی حیف و میل را بگیرد از پشتیبانی مردم برخوردار است. کافی است مسئولی اراده کند و به مردم اثبات کند که هدفش متوقف کردن روند حیف و میل کردن بیت المال و جلوگیری از اختلاس و کلاهبرداری و بهره مندی از رانت است.
اوصیایی از قم

  درختان پارک سپهر نیازمند هرس هستند
در تقاطع خیابان درختی و سپهر در شهرک غرب پارکی به نام سپهر است که سال‌هاست به حال خود رها شده و درختان آن هرس نمی‌شود. با توجه به اینکه پارک سپهر تنها فضای سبز محدوده ماست از مسئولان تقاضا می‌کنم به این پارک توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد بهاری شکوفا و سرسبز باشیم.
عزیزی از ساکنان منطقه

  سرمایه‌داران غیردولتی عرصه فعالیت پیدا کنند
اگر مسئولان به سرمایه‌داران غیردولتی عرصه فعالیت بدهند و حضور دولت در بخش‌های مختلف کمرنگ‌ تر شود بسیاری از مسائل کشور به‌خصوص در بخش اشتغال و تولید حل می‌شود؛ حتی اگر این سرمایه‌گذاری فقط در بخش تولید مواد غذایی با معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برای کارگزاران باشد رونق تولید اتفاق خواهد افتاد.
فریبرز گیلانی

این خبر را به اشتراک بگذارید