• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120533
+
-

یک قدم تا روشنایی

یک قدم تا روشنایی

علاوه بر پیگیری‌های شورایاران و نهادهای مسئول، مدتی است که جوانان جهادگر فرحزاد با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، یک گروه جهادی با نام «قرارگاه محله اسلامی فرحزاد» تشکیل داده‌اند؛ گروهی که در تعامل با دیگر نهادهای مسئول پیگیر رفع مشکلات و کمبودهای محله است.

با پیگیری اعضای قرارگاه از اداره برق منطقه سعادت‌آباد، مدتی است که شناسایی معابر تاریک و اقدامات اولیه برای تأمین روشنایی محله در حال انجام است. بهشتی می‌گوید: «با توجه به اینکه کمبود روشنایی و تاریکی معابر عامل اصلی کاهش ضریب امنیت در محله است، قرارگاه اسلامی محله فرحزاد در تعامل با اداره برق منطقه سعادت‌آباد، شناسایی معابر و نقاط تاریک و پرخطر محله را آغاز کرده است.

۴۴ نقطه تاریک و پرخطر محله در بررسی‌های اولیه اعضای کارگروه و کارشناسان معاونت طرح و برنامه اداره برق منطقه شناسایی شده است. از آنجایی که به دلیل عرض کم این معابر و محدودیت دسترسی به تأسیسات اداره برق، امکان نصب تیر چراغ‌برق در این نقاط وجود ندارد قرار است با نصب چراغ‌های دیوارکوب، روشنایی این ۴۴ نقطه تأمین شود. اکنون این کار در مرحله طراحی قرار دارد و به‌زودی با تأمین اعتبار در نهاد مسئول وارد فاز اجرایی می‌شود.» بهشتی از برنامه‌های میان‌مدت قرارگاه با همکاری اداره برق و شهرداری برای تأمین روشنایی در دیگر معابر تاریک محله می‌گوید: «آلونک‌های غیرمجاز و ناایمن بسیاری در انتهای خیابان‌های تبرک و کوهسار ساخته شده.

این محدوده از امکانات رفاهی و شهری محروم است. از آنجایی که پیامد محرومیت این محدوده مثل استفاده از برق غیرمجاز، تاریکی معابر و بروز و سرایت آسیب‌های اجتماعی به دیگر بخش‌های محله است، برنامه‌ریزی‌هایی هم برای اجرای طرح‌های میان‌مدت در این محدوده انجام شده است. در این بخش از محله با همکاری اداره برق منطقه، نصب چراغ‌های دیوارکوب و در بخشی از معبر هم با نصب تیربرق، روشنایی خیابان تأمین خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید