• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 دی 1399
کد مطلب : 120160
+
-

تعیین جایزه برای دستگیری بمب‌گذار نشویل

آمریکا
تعیین جایزه برای دستگیری بمب‌گذار نشویل

همزمان با ادامه تحقیقات پلیس و مأموران فدرال درباره انفجار جمعه‌صبح در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا، تعدادی از تاجران و صاحبان کسب‌وکارها، بیش از 300هزار دلار برای ارائه اطلاعاتی که منجر به دستگیری عاملان شود جایزه تعیین کرده‌اند.
انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده کمی قبل از ساعت ۶ صبح در روز میلاد حضرت مسیح(ع)، با مجروح شدن 3نفر و تخریب چند ساختمان و فروشگاه در مرکز شهر نشویل همراه بود. این انفجار ساختمان شرکت مخابراتی ای‌تی‌اندتی را هم به‌شدت تخریب کرد و باعث شد تلفن و اینترنت در این شهر و برخی شهرهای اطراف قطع شود. انفجار در نزدیکی منطقه‌ای رخ داد که مرکز صنعت موسیقی در تنسی است. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، تاکنون پلیس یک‌نفر را به ظن دست‌داشتن در این بمب‌گذاری دستگیر کرده است. پلیس همچنین پیش‌تر از کشف موادی که احتمال می‌دهد بقایای بدن انسان است، در نزدیکی محل انفجار خبر داده بود؛ موضوعی که باعث شده احتمال انتحاری بودن حمله بیشتر شود. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است. فرماندار تنسی خواستار اعلام وضعیت اضطراری در این شهر است تا نیروهای امنیتی بتوانند کنترل بهتری بر اوضاع داشته باشند.
مارکوس لمونیس تاجر آمریکایی-لبنانی که ۲۵۰هزار دلار برای دریافت اطلاعات درباره این حادثه جایزه تعیین کرده است، درباره انگیزه خود برای این اقدام در توییتر نوشت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم خیابان‌هایمان اینگونه به عرصه رعب و وحشت تبدیل شود.»
یک مؤسسه گردشگری محلی در نشویل هم ۳۵هزار دلار به این موضوع اختصاص داده است. به‌گفته مدیران این مؤسسه، بمب‌گذاری بی‌سابقه در این شهر می‌تواند آینده گردشگری آن را نابود کند. کلی ترویس، مجری تلویزیونی شبکه فاکس هم به همراه یک فروشگاه محلی ۳۰هزار دلار به مبلغ کلی جایزه اضافه کرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید