• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 دی 1399
کد مطلب : 120121
+
-

خبرهای کوتاه/ تشدید آلودگی هوا در 4کلانشهر

سازمان هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوا در 4کلانشهر هشدار داد. به گزارش ایسنا، این سازمان از ضرورت خودداری تمام گروه‌ها از تردد غیرضروری خبر داد. طبق این اطلاعیه، تداوم و تشدید پایداری هوا از صبح امروز(۸ دی ماه) تا پیش از ظهر چهارشنبه (۱۰ دی ماه) در شهرهای تهران، اراک، کرج و قم باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی می‌شود. سازمان هواشناسی مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تأکید به عدم‌تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز را توصیه می‌کند. در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به‌دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

  جنگل برای قاچاقچیان چوب ناامن می‌شود
با تشدید اقدامات حفاظتی، عرصه‌های جنگلی کشور برای قاچاقچیان چوب ناامن می‌شود. به گزارش سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقدامات حفاظتی در جنگل مقطعی و مربوط به یک زمان خاص نبوده بلکه دائمی است و اگر استمرار نداشته باشد، توفیقی به‌دست نخواهیم آورد. منصور در سی و یکمین نشست ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی هیرکانی اعلام کرد: برای حفاظت بهتر از جنگل و جلوگیری از قطع درختان جنگلی از بازرسان نامحسوس استفاده کرده‌ایم و این افراد به‌صورت سرزده در حوزه‌های جنگلی حضور پیدا می‌کنند. نظارت و بازرسی غیرمنتظره به مدیران منابع‌طبیعی کمک می‌کند و بازرسان گزارش‌های خود را به مدیران منابع طبیعی استان‌ها اعلام می‌کنند. وی تأکید کرد: این اقدام صرفاً جهت کمک به منابع طبیعی و جنگل است و اگر ایرادی دیده شود در جهت رفع آن تلاش می‌شود. به گفته منصور، راه‌های جنگلی که مسدود می‌شود باید موقعیت مکانی و آدرس کامل آن به‌خوبی معلوم باشد و جاده‌های جنگلی که نقاط بحرانی محسوب می‌شوند و چوب‌های جنگلی ممکن است از آنجا عبور کند حتماً باید به‌وسیله دوربین و پهپاد تحت کنترل قرار گیرند.

  نیسان وانت از چرخه تولید خارج می‌شود
امسال برخی مجوزهای مشروط برای شماره‌گذاری خودروهای یورو۴ صادر شده که تنها 5 درصد از خودروهای تولیدی سال‌جاری را شامل می‌شود. به گزارش ایسنا، بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: یکی از خودروهایی که نتوانسته بود به استاندارد آلایندگی یورو۵ برسد نیسان وانت است. به‌همین دلیل قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به‌دست مردم برسد. از این‌رو مجوز شماره‌گذاری برای تعدادی از خودروهای نیسان وانت صادر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید