• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 119998
+
-

اختلاف 37درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر

نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نشان می‌دهد قیمت انواع میوه و محصولات فرنگی در غرفه‌های این مراکز خرید تا 37درصد پایین‌تر از مغازه‌های میوه‌فروشی در سطح شهر تهران است. 
به گزارش همشهری، درصد‌های اعلام شده در حالی است که قیمت‌های موجود در میادین با میانگین قیمت سطح شهر مقایسه شده و در بعضی از مناطق قیمت میوه و صیفی بسیار بیشتر از نرخ‌های اعلامی است. در پاییز امسال قیمت برخی اقلام صیفی به دلایلی ازجمله صادرات و تغییر فصل، افزایش زیادی داشت و بسیاری از شهروندان در تهیه این اقلام دچار مشکل شدند. در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران غیراز میوه و سبزیجات غرفه‌هایی نیز برای فروش اقلام پروتئینی مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ وجود دارد که شهروندان می‌توانند این اقلام را با قیمتی مناسب‌تر از مغازه‌های سطح شهر تهیه کنند. به تازگی امکان سفارش آنلاین دام نیز برای شهروندان توسط این سازمان فراهم شده است. به گزارش همشهری، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران این امکان را فراهم کرده که دام مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند که این سفارشات از 3 جایگاه‌ عرضه بهداشتی دام این سازمان در 3 پهنه شرقی، غربی و جنوبی شهر تهران، تأمین و به نشانی اعلام شده از سوی خریدار ارسال می‌شود. با توجه به انجام معاینه و نظارت بهداشتی قبل و بعد از ذبح دام توسط دامپزشکان مستقر در این مراکز، این روش سفارش‌دهی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو نیز مؤثر است. 
براساس این گزارش، ناظران در محل ذبح شرعی دام، حضور و بر نحوه انجام آن نظارت مستقیم دارند و هرگاه به تشخیص دامپزشک مستقر، قسمتی یا تمام لاشه ضبط شود، خسارت آن به خریدار پرداخت می‌شود، ضمن اینکه دام خریداری شده به‌صورت دقیق با ترازوهای دیجیتال توزین می‌شود. همچنین، با توجه به حمل‌ونقل بهداشتی دام و تحویل آن به نشانی اعلام شده از سوی خریدار، انجام خرید اینترنتی موجب کاهش رفت‌وآمدهای درون‌شهری می‌شود.  
شهروندان برای خرید دام مورد نظر خود می‌توانند به نشانی اینترنتی http://damebehdashti.tehran.ir مراجعه کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید