• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 119947
+
-

علیرضا علی‌بخشی/ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6

کارتن‌خواب‌ یا معتاد متجاهر نداریم

کارتن‌خواب‌ یا معتاد متجاهر نداریم

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 6 تهران درباره صحبت‌های شهروندان و مشکلات پارک ساعی می‌گوید: «شهرداری تهران باید بودجه‌ای بگیرد تا بتوانیم برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های روشنایی پارک‌های منطقه اقدام کنیم. البته تاکنون برای تأمین روشنایی این پارک اقداماتی انجام شده است.»
علیرضا علی‌بخشی با بیان اینکه پارک‌هایی مثل ملت، لاله و ساعی جزئ پارک‌هایی هستند که بافت فرسوده دارند و چند سال یک‌ بار باید بهسازی و بازسازی شوند، ادامه می‌دهد: «پارک‌های فرامنطقه‌ای دیگر، مثل جمشیدیه و لاله و... هم نیازمند بهسازی معابر و نیمکت‌ها و المان‌ها و تأمین روشنایی هستند. به‌خصوص پارک ساعی که به علت قرار گرفتن در گودی و با فراز و نشیب‌هایی که دارد، نیازمند رسیدگی بیشتری است.» 
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6 تهران با اشاره به اینکه پارک ساعی مثل پارک‌های دیگر چندان با معضل کارتن‌خواب‌ها یا معتادان متجاهر روبه‌رو نیست، می‌گوید: «با این حال، اگر گشت نیروی انتظامی در پارک وجود داشته باشد، برای شهروندان حس امنیت ایجاد می‌کند، اما اجراییات منطقه یا شهرداری تهران نیرویی برای استقرار ندارند.» 
علی‌بخشی به استقرار وسایل ورزشی در 3 نقطه از پارک اشاره می‌کند و می‌افزاید: «در حال حاضر حدود 100 وسیله ورزشی داریم که با توجه به وسعت 12هکتاری پارک کافی است و از سوی دیگر امکان توسعه زمین بازی در پارک ساعی وجود ندارد.» او در این‌باره توضیح می‌دهد: «یک زمین بازی داریم که در کنار زمین اسکیت قرار گرفته است. شهرداری نمی‌تواند فضای سبز را تخریب و به جای آن زمین بازی احداث کند.» 
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ادامه می‌دهد: «بعضی شهروندان پیشنهاد تخریب معابر پارک را برای ایجاد زمین بازی می‌دهند که این هم عملی نیست. نمی‌توانیم معابر پارک را برای ایجاد زمین بازی تخریب کنیم. تنها اقدامی که عملی است اضافه کردن چند وسیله دیگر به زمین بازی است.» 
به گفته علی‌بخشی، در 3 نقطه از پارک، سرویس بهداشتی وجود دارد و در یک نقطه سرویس بهداشتی کاملاً بازسازی شده است. یکی از سرویس‌ها جنب زمین بازی است و یک ماه می‌شود که در دست تعمیر است. 
پارک ساعی از بوستان‌های قدیمی تهران است که هنوز برای پایتخت‌نشینان به‌ویژه ساکنان میانسال منطقه ۶ بخشی از خاطرات و هویت شهری است. با توجه به قدمت این پارک، بهسازی و نوسازی تأسیسات برقی، مبلمان و المان‌های پارک، جانمایی وسایل ورزشی بیشتر و... مسلماً محیط مناسب‌تری برای شهروندان مهیا خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید