• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11792
+
-

با مردم

با مردم

  حمایت از بخش تولید

با سلام. این روزها سرمایه مردم مانند توپ فوتبال بین بخش‌های مسکن، ارز، طلا و بانک پاسکاری می‌شود. این در حالی است که دولت می‌تواند با حمایت جدی و قاطعانه از بخش تولید، سرمایه‌های مردم را به سمت تولید و بورس هدایت کند. از طرفی استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در جهت حمایت از تولید ازجمله مواردی است که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار عملی پیش روی مسئولان قرار گیرد.
1625...0919

  مانع افزایش ارز شوند

با سلام. افزایش قیمت دلار با وضعیت فعلی بیکاری و رکود اقتصادی سبب کاهش شدید قدرت خرید مردم و بدتر شدن وضعیت بازار و واحدهای تولیدی خواهد شد و اقتصاد مقاومتی را محقق نمی‌کند. مردم انتظار دارند دولت و مجلس و قوه قضاییه با هماهنگی‌های لازم در طول سال مانع افزایش ارز شوند.
1456...0919

  تکیه بر اقتصاد مقاومتی

با سلام. به‌نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که علیه کشور ما آغاز شده است، بهترین راهکار حمایت از اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است. در واقع کلید اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و مصرف تولیدات داخلی است. این اقدام وقتی به سرانجام می‌رسد که در تمامی سطوح برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تلاش صورت پذیرد تا گشایشی در کشور ایجاد شود.
3256...0912

  یک هفته تعطیلات

درخصوص تعطیلات نوروز به‌نظرم این میزان تعطیلات ضررهای اقتصادی زیادی به کشور وارد می‌کند. از طرفی طولانی بودن این تعطیلات نه‌تنها به افزایش روحیه مردم کمکی نمی‌کند، بلکه در پایان تعطیلات خستگی ناشی از این تعطیلات زیاد موجب بروز مشکلات عصبی در بین مردم می‌شود. به‌نظرم یک هفته تعطیلات برای ایام عید منطقی‌تر است.
پیمان از تهران

  قلیان در مکان‌های عمومی

با سلام. در ایام تعطیلات نوروزی که مسافرتی به شمال کشور داشتم، در تمام قهوه خانه‌ها و رستوران‌های بین راهی با تبلیغات تصویری نوشته بودند در این مکان قلیان سرو می‌شود. این در حالی است که کارشناسان معتقدند قلیان شروع و دروازه ورود به سمت مصرف موادمخدر است. شما اگر به کشورهای منطقه سفر کرده باشید حتما دیده‌اید که مصرف سیگار در مکان‌های عمومی ممنوع است، قلیان که جای خودش را دارد. اما گویا در کشور ما همه‌‌چیز فقط در کاغذ آورده شده و در مرحله اجرا هیچ اقدامی نمی‌شود. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط به اینگونه موارد که آسیب‌های زیادی را برای جوانان ایجاد می‌کنند نظارتی داشته باشند.
گلایه یک پزشک از تهران

@  همراهی و هماهنگی داخلی‌

با سلام. این روزها آنچه که ما به‌شدت نیاز داریم، اتخاذ سیاست‌ها با داشتن انعطاف لازم در میدان اندیشه و عمل است. اگر هوشیاری کافی‌ نداشته باشیم ممکن است ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. همه تلاش ما باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین ملت، با هر درجه پایبندی به سیاست‌ها و اهداف کشور باشد. لازمه آن هم بالا بردن سعه صدر در بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، است.
2542...0912

@  ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها

با سلام. به مسئولان ذی‌ربط در معاونت اجتماعی شهرداری تهران توصیه می‌کنیم، از همین ابتدای سال برای ساماندهی مناطق پایتخت، از معتادان و کارتن‌خواب‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. البته باید از سوی صاحب‌نظران ابعاد و نحوه ساماندهی این افراد مورد ارزیابی و بررسی حقیقی قرار بگیرد. باور کنیم که بسیاری از این افراد متأسفانه قربانی آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و بر اثر آموزش غلط یا عدم‌آموزش درباره سبک زندگی، امیدشان را به‌طور کل از دست داده‌اند. انتظار می‌رود کارشناسان معاونت اجتماعی با برخورد‌های درخور شئونات انسانی آنها را به زندگی و آینده امیدوار سازند.
2436...0912

  سرسبزی و شادابی درختان

با عرض سلام. اکثر درختان در ابتدای سال و فصل بهار نیازمند هرس بهاری با برچیدن رویش‌های زائد در تنه هستند. اگر چنین نشود به شاخه‌های زائدی تبدیل خواهند شد که به‌تدریج باعث خشکی شاخه‌های اصلی می‌شوند. لذا دست‌اندرکاران محترم و زحمتکش فضای سبز برای سرسبزی و شادابی درختان باید روی این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
6263...0938

@  دریافتی‌ها کفاف اموراتشان را نمی‌دهد

سلام. با توجه به اینکه بازنشستگان کشور اکنون در دورانی از زندگی خود به‌سرمی‌برند که بنا به دلایلی مثل تأمین هزینه ازدواج دختر و پسر و یا درگیری با بیماری‌های مختلف و نیز مشکلات جسمانی با محدودیت‌های مالی فراوانی روبه‌رو هستند و نیاز شدیدی به تأمین حداقل‌های مادی در زندگی دارند، متأسفانه تا‌کنون اقدام منسجم و مؤثری که بتواند آنها را از این مشکلات رها کند، برای آنها عملیاتی نشده است. امیدواریم دولت و مجلس توجه بیشتری به مطالبات اقشار فراموش‌شده بازنشسته داشته باشند و باور کنید که دریافتی‌های بازنشستگان کفاف اموراتشان را نمی‌دهد.
گلایه تعدادی از بازنشستگان

  تحمل گرانی را ندارند

سلام بر دوستان روزنامه همشهری. لطف کنید بنویسید تا وقتی که مسئولان، عدالت را در جامعه حاکم نکنند مشکلات حل نخواهد شد. در شرایط کنونی اختلاف طبقاتی در هیچ کجای دنیا اینگونه که در کشور ماست، نیست. مثلا چرا باید میزان درآمد یک نفر ماهانه چندین میلیون تومان و دیگری یک میلیون تومان یا کمتر باشد؟ مردم تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و این همه گرانی را ندارند. امیدوارم چاپ کنید.
یک شهروند از تهران

لطفا نقطه نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید