• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 28 آبان 1399
کد مطلب : 116147
+
-

پدیده‌های گمشده

جوانانی که در عصر طلایی پرسپولیس قد نکشیدند


بهروز رسایلی| پرسپولیس در 5 سال گذشته بخشی از بهترین روزهای تاریخش را گذرانده است. در این دوران بعضا ستاره‌های غیرمنتظره‌ای هم داشتیم که قد کشیدند و همه را غافلگیر کردند؛ از مهدی طارمی تا علی علیپور، محمد انصاری و مهدی عبدی. در عین حال اما فهرست این تیم هر فصل پر از جوانانی بود که فرصت عرض اندام پیدا نکردند یا شاید هم استعداد کافی را به این منظور نداشتند. بعضی از آنها راهی تیم‌های کوچک‌تر شدند و برخی به کلی از میدان دید بیرون رفتند. این روزها که شایعه جدایی امیر روستایی و پیوستن او به پیکان داغ شده، شاید مرور این فهرست خالی از لطف نباشد.

 میلاد کمندانی
در خط میانی امید زیادی به درخشش او وجود داشت و در لیگ پانزدهم نیز جسته و گریخته به این بازیکن میدان داده شد، اما در مجموع نتوانست جایگاهش را تثبیت کند و جدا شد. پدیده، ملوان، گل‌گهر سیرجان و نساجی انتخاب‌های بعدی کمندانی بودند. او محو نشد، اما طوری هم ندرخشید که تصور شود به حقش در پرسپولیس نرسیده است.
  محمدامین اسدی 
در ابتدای لیگ هفدهم با نظر برانکو از جمع امیدهای پرسپولیس به تیم بزرگسالان آمد و خیلی زود به‌خاطر مدل موهایش مورد توجه قرار گرفت. امیدواری زیادی وجود داشت که او در خط حمله یک استعداد جدی باشد، اما نبود. اسدی هر از گاهی به بازی گرفته شد که در مجموع چیز خاصی نشان نداد. او در تیم ملی امید هم عضویت داشت، اما برخی حواشی به ضررش تمام شد. اسدی پارسال به‌طور قرضی به نفت مسجدسلیمان پیوست و در مورد تیم جدید او اطلاع خاصی در دست نیست.
  وحید حیدریه
در 22سالگی از پیکان به پرسپولیس آمد و با توجه به جایگاهش در تیم ملی امید گمان می‌رفت در دو طرف خط دفاعی بتواند به این تیم کمک کند. در لیگ پانزدهم به ندرت مورد استفاده قرار گرفت؛ ازجمله در بازی حذفی با ذوب‌آهن. در نهایت برانکو او را نپسندید تا در ادامه راه از ملوان و فولاد سر در بیاورد. موقعیت فعلی او در فولاد خوب است و شاید اگر در پرسپولیس می‌ماند می‌توانست به این تیم کمک کند.
  حمیدرضا طاهرخانی
به خاطر تکنیک و جثه‌اش خوش‌بینی زیادی در مورد موفقیت او وجود داشت و حضور در فهرست تیم همزمان با بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باعث شد 17بار فرصت بازی برای سرخپوشان را به‌دست بیاورد، اما در نهایت خروجی عملکرد او طوری نبود که در پرسپولیس بماند. طاهرخانی به سپیدرود پیوست و فعلا بدون تیم است. در این مدت که شایعه حضور شاهین طاهرخانی در پرسپولیس مطرح بود، او به فامیل‌شان توصیه کرد چنین انتخابی انجام ندهد!
  احسان علوان‌زاده
به‌عنوان یک وینگر سرعتی و تکنیکی در پرسپولیس مطرح شد. 13بار هم برای این تیم بازی کرد، اما در سطح مورد انتظار ظاهر نشد. او بعد از پرسپولیس به ماشین‌سازی پیوست و پس از آن برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی راهی فجرسپاسی شد.
  حامد آقایی
او هم ازجمله بازیکنانی بود که به‌خاطر عضویت در تیم‌های ملی پایه، گزینه درخشش در پرسپولیس به شمار می‌آمد. آقایی مدافع بود و دو فصل در فهرست سرخپوشان قرار گرفت، اما برانکو هرگز به او اعتماد نکرد. آقایی بعد از جدایی از پرسپولیس به نفت تهران پیوست و پس از آن بازی در تیم‌های گل‌ریحان البرز، سپیدرود رشت و شهرداری آستارا را تجربه کرد.
  سعید کریمی
بیشتر به‌خاطر گل معجزه‎آسایی که در بازی حذفی با سپیدرود، بلافاصله پس از حضور در زمین به ثمر رساند شناخته می‌شود. بقیه دوران حضور در پرسپولیس اما همین‌قدر برای او شیرین نبود. کریمی در جمع سرخپوشان دوام نیاورد. شاهین بوشهر، نساجی و مس رفسنجان انتخاب‌های بعدی این بازیکن بودند.
  دیگران
در این سال‌ها جوانان دیگری هم در فهرست سرخپوشان بودند که بی‌سروصدا از این تیم رفتند. از آن جمله می‌توان به مرتضی قدیمی‌پور، ابوالفضل درویش‌وند، رضا کرملاچعب، محمد رحمتی، امیرعباس آینه‌چی، شاهین عباسیان و... اشاره کرد. برخی از این بازیکنان گویا الان فوتبال را به‌طور کامل کنار گذاشته‌اند. آریا برزگر هم دیگر جوان پرسپولیس است که از اواسط فصل گذشته به این تیم پیوسته و هنوز فرصت بازی پیدا نکرده است. در کنار آریا و روستایی، در لیست امسال سرخپوشان نام نفراتی مثل احسان حسینی و سعید حسین‌پور هم به چشم می‌خورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید