• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 8 آبان 1399
کد مطلب : 114303
+
-

راهنمای فیلم/فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های جهانی پاییز 2020

مجبوریم

فیلم «مجبوریم» رضا درمیشیان پنجمین ساخته این کارگردان ایرانی است که بازیگران مطرح سینمای ایران در آن نقش‌آفرینی می‌کنند؛ بازیگرانی نظیر: فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، ژاله علو، پارسا پیروزفر، همایون ارشادی، بابک کریمی و بهمن فرمان‌آرا. ژاله علو، فاطمه معتمدآریا، نگارجواهریان و پردیس احمدیه نمایشگر نسل‌های مختلف بازیگران زن حاضر در این فیلم هستند.

جنایت بی‌دقت 

فیلم «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری در ظاهر درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلم‌ها درباره آنها حرف می‌زنند و با شروع ماجراها بر پرده سینما، داستانشان و قصه فیلم با هم یکی می‌شود، اما در باطن نقبی است تاریخی به رویداد آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در مرداد سال1357. 

تی‌تی

«تی‌تی» ساخته سینمایی آیدا پناهنده است.  «ناهید» نیز یکی از کارهای موفق این کارگردان است. پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در فیلم «تی‌تی» نقش‌آفرینی می‌کنند. 

دشت خاموش

فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی، با نقش‌آفرینی علی باقری، فرخ باقری و مهدیه نساج ساخته شده است. فیلم «دشت خاموش» به داستان مردی تنها می‌پردازد که به‌عنوان پیشکار در یک کوره آجرپزی کار می‌کند. موضوع این فیلم بیشتر بر شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده در یک محیط کارگری متمرکز است. 

شیطان وجود ندارد

«شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، با نقش‌آفرینی کاوه فرنام، فرزاد پاک و محمد رسول‌اف، داستان 4شخصیت روایت می‌شود که در معرض یک انتخاب اخلاقی قرار می‌گیرند.

تومان 

فیلم «تومان» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف داستان مردی معتاد را روایت می‌کند که زندگی‌اش بر قمار بر سر اسب و شرط‌بندی در فوتبال متمرکز است.

دشمنان 

فیلم «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده با بازی‌ رؤیا افشار، توران یاقوتی و ندا جبرائیلی است. این فیلم در بخش نوعی نگاه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت.

خورشید 

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی درباره تلاش‌های قهرمانان نوجوانی است که با تلاش‌های خود سعی دارند از زندگی سرشار از محرومیت به خوشبختی برسند.

درخت گردو 

«درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان با بازی پیمان معادی، مینا ساداتی و مهران مدیری است. داستان واقعی قادر مولان‌پور و خانواده‌اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت را روایت می‌کند.

یلدا 

«یلدا» ساخته مسعود بخشی داستان زن جوانی را روایت می‌کند که به‌دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید