• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113847
+
-

در حاشیه سیاست / مشارکت پایین؛ رئیس‌جمهور نظامی


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب پیش‌بینی کرده که رئیس‌جمهور بعدی ایران یک نظامی است. داریوش قنبری در بیان استدلال خود به ایلنا گفته که هرچه حضور مردم کمتر باشد، زمینه برای انتخاب یک رئیس‌جمهور نظامی بیشتر فراهم می‌شود و احتمال این فرضیه وجود دارد که رئیس‌جمهور آینده یک فرد نظامی باشد.

   رئیس سابق هلال‌احمر به ۱۲سال حبس محکوم شد
 حکم ۱۲سال حبس برای علی‌اصغر پیوندی، رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر تأیید شد. باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اعلام این خبر، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: رسیدگی به پرونده پیوندی به پایان رسیده و با اتمام رسیدگی به جرایم و تخلفات، نامبرده به ۱۲سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. پیوندی در ۱۲آذر‌۹۸، ساعاتی پس از برکناری‌اش از ریاست سازمان هلال‌احمر و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال‌احمر توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده‌ بود.

   ذوالنوری با آمریکایی‌ها دست می‌دهد
مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات1400 به نامه‌نیوز گفته: «بعید می‌دانم مردم خیلی در انتخابات مشارکت کنند، چون الان کاندیدای درست و حسابی نداریم. کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید را در صحنه نمی‌بینند مگر اینکه فردین {سیاسی} بیاید، یعنی کسی که شهرت‌طلب است.» وی درباره تقویت موقعیت چهره‌ها و گروه‌های موافق مذاکره با آمریکا بر اثر پیروزی بایدن، گفت: «اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری (رئیس کمیسیون امنیت ملی) زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد. فکر نکنیم برخی‌ها خیلی انقلابی هستند؛ خیر، اینطور نیست. می‌گویند شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت.»

   اصولگرایان بازی اصلاح‌طلبان را می‌خورند!
یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره تلاش طیفی از نمایندگان اصولگرا برای استیضاح رئیس‌جمهور گفته که این افراد دانش سیاسی ندارند و نمی‌فهمند آمریکا امروز به‌دنبال این است که جامعه ما را دوقطبی کند. عباس سلیمی‌نمین به فارس گفت: «ما در این وادی بارها شاهد بوده‌ایم که عناصر تندروی اصلاح‌طلب این حرف را در دهان عناصر تندروی اصولگرا گذاشته‌اند و آنها بوده‌اند که فضا را به این سمت سوق داده‌اند که بحث استعفا یا استیضاح رئیس‌جمهور مطرح شود.»

   ادعای فعال شدن ستاد انتخاباتی قالیباف
سایت «دیده‌بان ایران» مدعی شده که ستادهای انتخاباتی نزدیک به قالیباف در حوزه شهرداری تهران و شورای شهر فعال شده و برنامه‌های آن در ساختمانی در خیابان پاسداران دنبال می‌شود. بنا بر گزارش این سایت خبری، این تیم به ریاست سردار طلایی فرمانده پیشین پلیس و عضو شورای شهر چهارم تهران برای انتخابات شورای شهر تهران در سال۱۴۰۰ فعال شده و گزینه‌هایی را برای شهرداری تهران و لیست شورای شهر در نظر گرفته‌اند.

   مواجهه با منتقدان به شیوه بذرپاش
جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در انتقاد از نحوه برخورد رئیس دیوان محاسبات کشور با منتقدان، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «آقای بذرپاش نه‌تنها برخلاف ادعایش از کسانی که شکایت کرده گذشت نکرده است، بلکه شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و به مسئول بالاسر کسی که حرفی درباره او زده تلفن می‌زند و شکایت می‌کند.»

   کدام دشمن می‌گوید پراید را 130میلیون بفروشیم
سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان‌دستور  تأکید کرد: کجا دشمن خارجی به ما گفته است پراید بنجل ۷میلیونی را 130میلیون بفروشیم و کک وجدان هیچ‌کسی گزیده نشود. کدام دشمن خارجی به ما گفته است که فرزندان برخی مسئولان رده بالای این مملکت به مراکز جاسوس پروری انگلیس، آمریکا و کانادا بروند، سبک زندگی‌شان عوض شود، باورهایشان عوض شود و بعد به‌عنوان سفیران دشمن برگردند و دوباره با رانت پدرانشان در فضای سیاسی و اقتصادی این سرزمین جاخوش کنند؟ پدرانشان اینجا مرگ بر آمریکا بگویند و فرزندانشان آنجا به ریش این مملکت بخندند. به گزارش خانه ملت، فلاحی در ادامه افزود: کجا دشمن خارجی ما گفته است که بورس را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کنیم؟ کجا دشمن خارجی به ما گفته است که شعبان بی‌مخ‌هایی را به جان اقتصاد این سرزمین بیندازیم که هر روز یک کودتای جدید علیه اقتصاد این مردم ارائه می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید