• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113843
+
-

نکته بازی/ با کدام دستاورد؟

حالا نه اینکه محمد نادری بازیکن بدی باشد، اما این الم‌شنگه‌ای که سر او راه افتاده، قشنگ از نشانه‌های فقیر شدن فوتبال ایران است. بازیکنی که تعداد پاس گل‌هایش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، ملی‌پوش نیست و دستاورد آنچنانی نداشته، مورد توجه پرسپولیس و استقلال قرار گرفته، سرخ‌ها برای تمدید قرارداد با او به آب و آتش می‌زنند و آبی‌ها هم دنبال رقم زدن یک انتقال جنجالی هستند. خودش هم فاتحانه در جمع خبرنگاران می‌گوید: «کمی صبر کنید خبرهای خوبی برایتان دارم.» بی‌خیال اخوی؛ انگار قرار است استاد به بارسلونا ترانسفر شود. همه اینها به‌خاطر بازیکنی است که در کورتریک «صفر» دقیقه بازی کرده و باشگاه بلژیکی بعد از چندبار قرض دادن او، مایل به برگرداندنش نیست. حالا شما حال و روز فوتبال ما را ببینید که  2باشگاه بزرگش سر چنین بازیکنی دعوا دارند.

رقم معقول یعنی چقدر؟
قبلا در فوتبال ایران اینطوری بود که بازیکنان فاقد قرارداد تا جایی که می‌توانستند چانه می‌زدند و قیمت را بالا می‌بردند. حالا اما پیشرفت کرده‌ایم؛ آنقدر که بازیکنان دارای قرارداد هم به این چرخه اضافه شده‌اند و می‌گویند یا دستمزدمان را بیشتر کنید یا ما نیستیم. اجازه فسخ یک‌طرفه به بازیکنان درصورت عدم‌دریافت منظم پول، برای باشگاه‌های بدحساب ایرانی گران تمام‌شده و بازیکنان را در موضع بالادست قرار داده است. بعد از شجاع خلیل‌زاده که با این فرمول پرسپولیس را نقره‌داغ کرد، کنعانی‌زادگان هم همین راه را در پیش گرفته و گفته: «رقم مورد انتظار من 10یا 15میلیارد تومان نیست. خیلی معقول است.» سؤال اینجاست که معقول از نظر کی؟ از نظر هواداری که با ماهی 2میلیون تومان زندگی می‌کند یا شمایی که آپشن قراردادت حقوق 30سال کار همان هوادار است؟

مسئله تاریخی هول حلیم
محمد بلبلی، بازیکن بااستعدادی بود که بلافاصله بعد از معرفی به سطح اول فوتبال ایران، در مسیرش دچار وقفه شد. او که اواخر لیگ هجدهم با اعتماد علی کریمی در سپیدرود خوش درخشید، خیلی زود مشتریان مهمی پیدا کرد، اما از هول حلیم توی دیگ افتاد. بلبلی حتی با فولاد به توافق رسید، اما سر از استقلال درآورد و همین مسئله برایش محرومیتی چند ماهه به‌دنبال آورد. بعد از رفع محرومیت هم به بلبلی بازی نرسید تا او راهی نفت مسجدسلیمان شود. حالا این بازیکن پیامی در اینستاگرام منتشر کرده و با محوریت «آفتاب پشت ابر نمی‌ماند» به این و آن طعنه زده. این در حالی است که بلبلی قبل از هر چیز باید خودش را بابت آن همه شتاب‌زدگی ملامت کند. لااقل حالا به فوتبالت بچسب و حقت را آرام و درست بگیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید