• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 مهر 1399
کد مطلب : 113274
+
-

پاسخ مدیر مدرسه به ابهامات در مرگ دانش‌آموز 11ساله

پاسخ مدیر مدرسه به ابهامات در مرگ دانش‌آموز 11ساله

تحقیقات برای روشن شدن دلیل مرگ دانش‌آموز 11ساله دیری همچنان ادامه دارد و مدیر مدرسه‌ای که این نوجوان در آنجا تحصیل می‌کرد در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری از آنچه اتفاق افتاده را بازگو کرد.
به گزارش همشهری، از روزی که خبر جان باختن سیدمحمد موسی‌زاده منتشر شد افکار عمومی با حساسیت اخبار مربوط به این حادثه تلخ را دنبال می‌کند. هرچند در خبر اولیه اعلام شده بود که پسر 11ساله به‌دلیل اینکه گوشی موبایل در اختیار نداشته تا با آن از طریق سامانه شاد درس بخواند دست به‌خودکشی زده است؛ اما در ادامه مادر این دانش‌آموز این خبر را تکذیب و اعلام کرد مدیر مدرسه به پسر او یک گوشی داده بود تا با استفاده از آن درس بخواند. همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه ممکن است سیدمحمد به قتل رسیده باشد به گوش می‌رسد که تاکنون از سوی هیچ مرجعی به‌طور رسمی تأیید نشده است.
رئیس دادگستری شهرستان دیر در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این پرونده گفت: نداشتن تبلت و گوشی تلفن‌همراه انگیزه اصلی خودکشی دانش‌آموز دَیری نبوده و متأسفانه جوّسازی در این‌باره کاملاً بی‌اساس و با انگیزه‌های مغرضانه است. عیسی نیوشاد ادامه داد: خودکشی می‌تواند با انگیزه‌های مختلف صورت بگیرد. هنوز انگیزه خودکشی محمد مشخص نیست و دامن زدن به شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و مطرح کردن این مهم مشخصاً با انگیزه‌های خاصی است که می‌تواند تضعیف نظام آموزشی را در پی داشته باشد. بعید نیست که اظهارات مادر محمد درباره تلفن همراه به این شایعات دامن زده باشد. وی پیش از این گفته بود: گوشی‌ای در کار نبود و تنها دلیل غصه پسرم که باعث شد این بلا را سر خودش بیاورد همین نداشتن گوشی بود.
از سوی دیگر با گذشت چند روز از این حادثه، مدیر مدرسه جزئیات بیشتری از آنچه رخ داده را بازگو کرد. ایرج قاسمی در پاسخ به این پرسش که چرا محمد در کلاس شاد با اسم سیدعادل موسوی شرکت می‌کرد و به معلم ‌گفته اسم من سیدمحمد موسوی‌زاده است، گفت: سیدعادل موسوی‌زاده که محمد با نام او در کلاس درس حاضر می‌شد، پدرش است. اسامی برخی دانش‌آموزان در شبکه شاد با نام پدرشان ثبت شده است؛ بنده فروردین امسال به محمد گوشی دادم و مادرش نیز در جریان بود، مدت زیادی در شبکه شاد فعالیت می‌کرد و مطالب درسی و آموزشی را با همین نام و شماره برای من و معلمش ارسال می‌‌کرد و مدارک آن موجود است. او حتی در روز حادثه نیز از همین طریق آنلاین بود.
مدیر مدرسه درباره اینکه آیا این گوشی را به سیدمحمد قرض داده بود یا گوشی هدیه بود گفت: وقتی گوشی جدید خریدم، گوشی قدیمی را به محمد دادم، چون با آنها همسایه هستم و خانواده‌اش را می‌شناسم و می‌دانستم به گوشی نیاز دارد، نیتم این بود گوشی را از او پس نگیرم و هدیه بدهم و سیدمحمد خیلی از این موضوع خوشحال شد.
قاسمی ادامه داد:‌ در سال تحصیلی جدید مشکلی برای دوربین گوشی ایجاد شد و محمد در گروه به معلم گفته بود که گوشی‌ام مشکل دارد و نمی‌توانم تصاویر و تکالیف را ارسال کنم. معلم نیز در پاسخ گفته بود اشکالی ندارد. محمد روز حادثه در شاد آنلاین شد. آن روز نوبت بررسی تکالیف دانش‌آموزان توسط معلم بود که با معلم تماس گرفتم و ماجرای فوت محمد را توضیح دادم. این دانش‌آموز حدود 2ساعت در شاد آنلاین بود، اما فعالیتی نداشت. محمد دانش‌آموز منظمی بود و اصلاً مشکلی نداشت که بخواهد به‌خاطر گوشی ناراحت باشد، واقعاً نمی‌دانم چرا خودکشی کرده و به من و معلمش در مورد ناراحتی‌اش چیزی نگفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید