• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 8 مهر 1399
کد مطلب : 111654
+
-

فاطمه معتمدآریا تهیه‌کننده مستند شد

فاطمه معتمدآریا تهیه‌کننده مستند شد

مستند «سبالو» که پرتره‌ای از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده و آخرین بازمانده از نسل منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است، آماده نمایش شد. به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند «سبالو» به تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا و کارگردانی محسن نساوند آماده نمایش شد. این مستند روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است.
«سبالو» همچنین در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تأثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد. محسن نساوند کارگردان «سبالو» با اشاره به اینکه پروسه تولید این مستند ۸سال به طول انجامیده است، بیان کرد: سال۸۸ درست زمانی که با محمود بردک‌نیا آشنا شدم و اتفاقا همان زمان استاد ناصر تقوایی هم 40 سال پس از ساخت مستند «اربعین» به بوشهر آمده بودند، جرقه ساخت این مستند در ذهنم زده شد و کم‌کم تحقیق‌ها درباره موضوع فیلم را شروع کردم. وی در پایان اظهار کرد: از سال۹۱ بخش‌هایی از کار را فیلمبرداری کردیم اما به‌صورت جدی و منظم با رسیدن به فیلمنامه اصلی و قابل‌قبول، آذر‌ماه۹۶ «سبالو» را کلید زدیم. محسن نساوند مستندساز و عکاس متولد سال۱۳۶۳ در بوشهر است. وی فعالیت خود را از ۱۳۷۸ با تئاتر در بوشهر آغاز کرد و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه آزاد بوشهر در سال۱۳۹۰ است. نساوند تاکنون کارگردانی مستندهایی ازجمله «سایه»، «تالار وحدت هفت صبح»، «الف سمبو»، «ژلوفن» و «داون» را برعهده داشته است. 

نمایشنامه‌خوانی «دفاع خطی»
به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، نمایشنامه‌خوانی با عنوان «دفاع خطی» را به شکل برخط (آنلاین) اجرا خواهد کرد.  به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، این نمایش نگاهی دارد به جانفشانی‌های مدافعان وطن و مدافعان سلامت که با نگاهی طنزگونه به مقایسه و گاه تقابل آنها در قالب یک زوج می‌پردازد. نویسنده و کارگردان این نمایش فرزین پورمحبی است و نقش‌خوانان آن شقایق مسافر و مهدی خلیلی هستند. زمان اجرای این نمایش امروز سه‌شنبه  ساعت ۱۵ به نشانی
 roytab. ir است که پس از این اجرا، در همین سایت جهت استفاده عموم بارگذاری خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید