• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105852
+
-

بررسی همه ابعاد حادثه کلینیک سینا از سمت مدیریت‌شهری

حوالی ساعت۲۱ روز سه‌شنبه ۱۰تیر خبر رسید که کلینیک سینا مهر شمیران در شمال تهران در آتش سوخت. در زمان وقوع آتش‌سوزی 19نفر از شهروندان جان باختند. کلینیک سینا مهرشمیران زیرنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پروانه تاسیس خود را از این وزارتخانه دریافت کرده و تا سال۱۴۰۰ هم اعتبار داشته است.
 مدیران شهری تأکید دارند این ملک دارای پایان‌کار مسکونی بوده و براساس قوانین جاری استفاده از واحدهای مسکونی جهت بهره‌برداری مطب و حرف پزشکی، مجاز است.
به گزارش همشهری، در این میان سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفته با بررسی‌های صورت‌گرفته طی دو هفته گذشته از سوی کمیسیون در این حادثه کم‌کاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران محرز است و کاربری این ساختمان غیردرمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده است. علی حدادی، سخنگوی امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به بررسی جزئیات حادثه کلینیک سینامهر در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، گفت: «کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس کمیته‌ای برای بررسی علل بروز حادثه در بیمارستان سینا تشکیل داده است. در این کمیته نشست‌هایی با مسئولان سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران استان تهران، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار شد. با بازدید از محل حادثه و گفت‌وگو با برخی از مجروحان، اسناد و مدارک به‌صورت دقیق بررسی شد. کاربری این ساختمان که متعلق به بخش خصوصی است غیردرمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده است. وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز کلینیک را برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی و آزمایشی صادر کرده بود که در همین راستا وزارت بهداشت و شهرداری تهران وظیفه خود را انجام نداده‌اند.» عضو شورای اسلامی شهر تهران اما در پستی اینستاگرامی نوشت: شورای شهر به‌عنوان نماینده خانواده‌های داغدار حادثه کلینیک سینا مهر در کمیته ویژه ابعاد حادثه را بررسی می‌کند. ناهید خداکرمی با اشاره به اینکه روز جمعه مهمان خانواده‌های داغدار حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر شمیران بودم، در این پست اضافه کرد: «به آنها اطمینان دادم که شورای شهر به‌عنوان نماینده آنها خود مدعی است و در کمیته ویژه‌ای که به همین منظور در کمیسیون سلامت و محیط‌زیست تشکیل شده است کلیه ابعاد حادثه تحت بررسی دقیق کارشناسی است. قطعاً هرگونه قصور، خطا و تعللی از جانب نهادهای مختلف صورت گرفته باشد اعلام عمومی خواهد شد. بازپرس پرونده نیز تاکنون به‌دقت در حال بررسی وظایف کلیه سازمان‌های ذیربط ازجمله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اداره کار، شهرداری و آتش‌نشانی است.»
از سوی دیگر سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران نیز گفت: «ایمنی ساختمان‌ها یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری است و همواره فرایند نحوه ایمن‌سازی‌ ساختمان‌های موجود از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری است». او افزود:« ایمنی در اولویت اول ماست چراکه در برخی نقاط شهر، جمعیت زیادی در فضای محدود مشغول به‌کار هستند و ضرورت دارد ایمنی کارکنان در محیط فعالیت، تأمین شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید