• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105369
+
-

کافه مجلس

  چرا زنان نباشند؟
هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس که مربوط به نظارت هیأت رئیسه بر تمامی امور اداری، استخدامی و داخلی مجلس است، گفت: چرا بانوان تحصیلکرده و شایسته قوه مقننه در آزمون انتخاب دبیران کمیسیون‌ها شرکت داده نشده‌اند. به گزارش ایلنا، وی سپس از هیأت رئیسه درخواست کرد براساس اصل۱۰۱ قانون اساسی، دولت و سایر دستگاه‌ها نگاه ویژه‌تری به بانوان داشته باشند. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر چنارانی گفت: هیأت رئیسه نیز معتقد است انتخاب‌ها باید براساس شایستگی باشد و هر نوع نگاه جنسیتی ناپسند و نادرست است.

  دست از سر قم بردارید
احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره منشأ ویروس کرونا در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد: این بار قم‌هراسی از سوی رئیس دولت کلید خورد. امیرآبادی فراهانی در توییتی خطاب به روحانی با هشتگ ولنجک نوشت: درسته قبل از انقلاب وضع مالی خوبی در قم نداشتین، حالا که در بهترین جای تهران، بهترین خونه را داری، خواهشن دست از سر مردم قم بردارید. قم کرونا را شناسایی کرد. مهم نیست از کجا شروع شد مهم اینه دلار ۲۵ هزارتومان است و سکه ۱۱میلیون!

  صمت وزیر ندارد!
احد آزادیخواه، نماینده ملایر در جلسه علنی دیروز مجلس در قالب تذکری گفت: در این شرایط گرانی تورم و مشکلات در بازار مهم‌ترین وزارتخانه که تسلط بر بازار دارد وزارت صنعت است که با سرپرست اداره می‌شود و البته زحمت می‌کشند ولی ما نیاز به وزیر داریم تا مشکلات مردم راحت‌تر حل شود. به گزارش ایسنا، آزادیخواه یادآور شد: از دولت می‌خواهیم ملزم به این نباشند که انفکاک وزارتخانه انجام شود تا وزیر انتخاب کنند بلکه رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی سرمایه را معرفی کنند تا تورم و گرانی و بخشی از مشکلات و سختی‌ها حل شود.

  مجلس دچار روزمرگی شده است
عباس گودرزی، نماینده بروجرد در نشست دیروز بهارستان با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه خطاب به رئیس جلسه گفت: ارائه تذکر و یا دستورهای بعدی مجلس مشکلی را حل نکرده و ما را تنها دچار روزمرگی می‌کند، ‌شأن مجلس این نیست که بخواهیم سؤال بپرسیم و 2‌ماه وقت مجلس را بگیریم و در نهایت هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته باشد. به گزارش خانه ملت، او ادامه داد:مردم از ما راه‌حل می‌خواهند، بنابراین از شما تقاضا می‌کنم تمام کارها و ماموریت‌های روزمره مجلس را فعلا متوقف کنید و به هر کمیسیون یک ماموریت و یک موضوع داده شود و در پایان یک‌ماه راه‌حل را از آنها بخواهید.

  مردم ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیرون خواهند کرد
حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در نطق دیروزش در مجلس گفت: 2 سال قبل من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند به‌خاطر فقر ، گرسنگی و فشار محرومان مردم روزی خواهند ریخت ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مجلس و دولتمردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت بیرون خواهند کرد. به گزارش فارس، او گفت: متأسفانه این روزها گرانی غوغا می‌کند. منابع ارزی و طلای کشور را دولتمردان به تاراج بردند و امروز قیمت دلار سر به فلک کشیده است. وی ادامه داد: امیدوارم دولتمردان به‌خودشان بیایند و مشکل فقرا، معلولان و مستضعفان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند. کمر فقرا زیر بار بی‌تدبیری دولت بی‌تدبیر و ناامید شکسته، امیدوارم هرچه زودتر مشکلات برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید