• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104895
+
-

با شما، برای شما


قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و پیشنهادهای شما بی‌واسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدم‌هایمان را هر روز محکم‌تر کنیم و بعد پنجره‌ای بزرگ‌تر را به روی شما بگشاییم.
برای همین، اگر نگاه و دیدگاه خاصی دارید... اگر موضوع و مسئله‌ای دغدغه ذهنی شماست... اگر نسبت به موردی انتقاد یا اعتراضی دارید... اگر فکر می‌کنید که باید توجه جامعه یا مسئولان را به نکته یا موضوعی جلب کنید... اگر پیشنهاد مشخصی برای حل مشکلی دارید... اگر نسبت به برخی تصمیم‌ها، برنامه‌ها و... در موضوعات مختلف شهری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و...  نظر موافق یا مخالف دارید، آستین بالا بزنید و همینطور که در تاکسی یا اتوبوس نشسته‌اید یا در جمع و محفل دوستانه یا خانوادگی مشغول گپ‌وگفت هستید یا روی مبل و جلوی تلویزیون و یا حتی توی تختخواب لم داده‌اید، آنچه را در ذهنتان می‌گذرد و می‌خواهید آن‌را برای دیگران به اشتراک بگذارید، در قالب یک متن کوتاه بنویسید و برای ما پیامک کنید، تا بقیه خوانندگان روزنامه و مردم و همینطور مسئولان، این نظرات و دیدگاه‌ها را ببینند و بدانند و بخوانند و شاید همین اتفاق، سبب خیر و منشأ یک حرکت تازه و مؤثر شود.
برای گرفتن نظرات و پیام‌های شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره‌دار می‌کنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نام‌خانوادگی، شهر یا... .
پس بی‌آب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید...  قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
 پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌ها، نظرات و دیدگاه‌های شماست.
****
  2871***0937– محمد:
فکر می‌کنم خیلی وقتا در زندگی‌مون بوده که بخوایم تصمیمی بگیریم و کاری رو انجام بدیم که حالا به دلایل و بهانه‌های مختلف انجام ندادیم، یا اون رو به تأخیر انداختیم و بعد که خواستیم اون کار رو انجام بدیم یا مثلا گرون‌تر شده و با هزینه بیشتری انجام دادیم یا اینکه انجام دادنش با کلی مشکلات و مسائل دیگه همراه شده و سختی‌های بیشتری‌رو به ما تحمیل کرده و خیلی وقت‌ها پیش خودمون فکر کردیم که کاش زودتر یا از همون اول این کار رو می‌کردیم تا این همه دردسرها و مشکلات بعدش رو سرمون هوار نمی‌شد! حالا مثلا چه خرید ماشین و خونه بوده، یا انجام یه کار یا سفر، یا تعمیر کولر و یخچال یا اصلاح یک عقیده و روش و یا حتی ازدواج یا تصمیمات مهم‌تر دیگه. برای همین، تجربه سال‌ها زندگی به خیلی از ماها ثابت کرده که بهتره اون کاری رو که قراره آخرسر بکنیم، همون اول انجام بدیم تا طعم اون شیرینی که قراره بعد از کلی تلخی و سختی و مرارت نصیب‌مون بشه، همون اول و راحت تر بتونیم بچشیم! اتفاقا نکته‌ای از حضرت علی(ع) یادم اومد که می‌فرمایند: «فرصت‌ها چون ابرها در گذرند و زمانی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید، غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید.» به همین‌خاطر همونطور که گفته شده و شاید هم خیلی‌ها اون رو به مضمون شنیده و قبول داشته باشن؛ یه تصمیم احتمالا سخت و یا تلخ در همون ابتدا، بهتر از یه سختی یا تلخیه بی‌پایانه! 

  8933***0901– عباس:
این چه وضعیه که با کلی بدبختی و 10 تا جلسه و بشین و پاشو و هزار جور کش و قوس و بروبیا 15درصد به حقوق من کارگر اضافه می‌کنین و بعد سری سری، پشت سر هم همه اجناس و کالاها رو 30 تا صددرصد گرون می‌کنین؟ از مرغ و گوشت و شیر و ماست و پنیر گرفته تا لوازم خانگی و سیمان و... و هر چیزی که توی زندگی ما تأثیر داره و داره هرروز بیشتر خوردمون می‌کنه! شماها از وضع بازار واقعا خبر دارین؟ قیمت خونه‌ها و اجاره خونه‌ها رو می‌دونین؟ به خدا قسم خسته شدیم. کمرمون راست نمیشه دیگه. فقط با یه انگشت از خط فقر و فلاکت آویزون شدیم و امروز و فرداست که بیفتیم! این چه زندگیه که برای ما درست کردین؟

  2842***0912– مرتضی:
من خودم پدرم و برای چطور و چگونه بچه دار شدن و تعداد فرزندانم به نسبت شرایطی که الان دارم و آینده‌ای که برای خودم یا مملکتم می‌تونم تصور کنم تصمیم می‌گیرم و خودم شعورم به زندگی خودم می‌رسه که یه دونه بچه داشته باشم یا ١٠ تا. پس با این حرف‌ها و مصاحبه‌ها و گزارش‌ها و توصیه‌هایی که هیچ توجیه درستی برای زندگی من و امثال من نداره خودتون رو خسته نکنید! من اگر چوپان هم بودم برای بچه‌دار شدن گوسفندهام به آب و علف اون دشت و صحرایی که توش زندگی می‌کردم هم فکر می‌کردم و یه نگاه بهش می‌ا‌نداختم و بعد اگر امکانش وجود داشت برّه‌هام رو اضافه می‌کردم، حالا که البته یه فرد تحصیلکرده‌ام و درک و شعورم مسلّما نسبت به زندگی خودم و وضعیت جامعه‌ای که توش زندگی می‌کنم بیشتره!

  2855* * * 0912– شهلا:
یکی از موارد مهمی که در زندگی ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته موضوع کیفیت زندگی است. در حقیقت داشتن به هر شکل و کیفیتی، اصل محسوب می‌شود و کمیت بیشتر از آنچه شایسته است مورد‌توجه قرار دارد و آنچه متأسفانه فراموش شده کیفیت زندگی و جزئیات درستی است که باید در زندگی هر فردی رعایت شود و وجود داشته باشد. داشتن نان به تنهایی مهم نیست، بلکه کیفیت نان مهم‌تر است. داشتن خانه و خودرو به تنهایی مهم نیست، خانه و خودروی باکیفیت مهم‌تر است. زندگی کردن به مفهوم عام و روزمرگی و زنده بودن به تنهایی مهم نیست، بلکه کیفیت زندگی از خود زندگی مهم‌تر است و باید به شایستگی به آن توجه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید