• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103573
+
-

چهره‌ها

  با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه دفاعی و نیروهای مسلح در رابطه با ادعای آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس آمده و گفته است ایران انحراف هسته‌ای نداشته،  به‌دنبال سلاح نرفته و پرونده را بسته است. اکنون می‌گوید قصد بازرسی دارم؛ هر آنچه آژانس داشته در دوران مذاکرات برجام در موضوع PMD پاسخ دریافت کرده است. سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با الجزیره درباره احتمال درگیری نظامی نیروهای ایران و آمریکا در خلیج‌فارس یادآور شد: هر اقدام آمریکایی‌ها با اقدام قاطع،  جواب داده خواهد شد. دهقان درباره احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا هم تصریح کرد: اساسا ترامپ را به‌عنوان طرف مذاکره در هیچ شرایطی نمی‌توانیم بپذیریم. آیا انتظار دارند با قاتل سردار سلیمانی بنشینیم و مذاکره کنیم؟

  واکنش ایران به گزارش سالانه تروریسم آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش سالانه تروریسم از سوی رژیم آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه کشوری تروریسم آمریکا را به دلیل فرافکنی آشکار،  بی‌صداقتی محض و معیارهای دوگانه این رژیم در مبارزه با تروریسم کاملاً مردود و محکوم می‌داند. به گزارش وزارت خارجه،  سیدعباس موسوی اضافه کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد. موسوی در پایان از اعمال تحریم‌های یکجانبه و تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی رژیم آمریکا علیه مردم ایران نیز به‌عنوان جدیدترین نمونه اقدامات تروریستی رژیم آمریکا علیه ملت‌های مستقل جهان یاد کرد.

  تحریم تسلیحاتی بی‌تأثیر است

فرمانده سپاه گفت: امروز این جهت‌گیری در نیروی زمینی ما ایجاد شده که از سلاح‌های سبک تا سنگین و از زرهی و توپخانه،  مهندسی و سامانه‌های اطلاعاتی و راداری که مورد نیاز رزم زمینی است با تکیه بر دانش و فناوری بومی ایجاد شده‌اند. سردار پاسدار حسین سلامی با تأکید بر اینکه تحریم‌های تسلیحاتی دشمن هیچ تأثیری در روند وضعیت دفاعی ما ندارد، گفت: ما امروز در هیچ‌یک از سیستم‌های تسلیحاتی در نیروی زمینی سپاه به خارجی‌ها وابستگی نداریم و به مرحله خوداتکایی و استقلال رسیده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود سیستم‌های غافلگیرکننده خواهیم بود،  اظهار کرد: نیروی زمینی ما امروز غافلگیری فناورانه را در دستور کار قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید