• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103161
+
-

طولانی‌ترین ترانه دیلن

ترانه قتل نابخردانه ،باب دیلن را در متن رویداد‌های اجتماعی آمریکا قرار می‌دهد

موسیقی
طولانی‌ترین ترانه دیلن


باب دیلن طولانی‌ترین آهنگ خود را با عنوان «قتل نابخردانه» در 17دقیقه منتشر کرد. دیلن برخلاف همیشه که کمتر تن به گفت‌وگو می‌دهد، در گفت‌وگویی با روزنامه ایندیپندنت درباره این ترانه و رویداد‌های اخیر آمریکا اظهارنظر کرده است.
او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در زمان دیدن تصاویر مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس چه احساسی به وی دست داده است گفت با دیدن تصاویر شکنجه جورج فلوید حالم تا سر حد مرگ بسیار بد شد و ناراحتی وصف ناپذیری به من دست داد. برای توصیف این اتفاق به‌کار بردن کلمه زشت کفایت نمی‌کند. باید امید داشته باشیم که عدالت به سرعت در مورد مرتکبین این حادثه برای تسلای خانواده جورج فلوید و تمام مردم کشور به سرعت اجرا شود.
باب دیلن در پاسخ به سؤال خبرنگار ایندیپندنت که پرسیده بود آیا آهنگ قتل بی‌خردانه یادواره‌ای نوستالژیک از زمانی از دست رفته است، گفت: برای من این آهنگ نوستالژیک نیست. من به قتل نابخردانه به‌عنوان نوعی ستایش و مدح گذشته از دست رفته نمی‌نگرم. مضمون شعر این آهنگ امروز نیز با من سخن می‌گوید. همواره نیز چنین بوده است. به‌ویژه زمانی که در حال نگارش اشعار آهنگ‌هایم بوده‌ام. خبرنگار ایندیپندنت سپس به این مسئله اشاره کرد که با گوش دادن به آهنگ قتل نابخردانه حس آخرالزمانی به شنونده دست می‌دهد، آیا شما نگران این هستید که ما از نقطه بی‌بازگشت گذر کرده باشیم. به‌عبارت دیگر نگران این هستید که تکنولوژی در حال دگرگون کردن اوضاع ضد‌زندگی انسان بر کره زمین است؟ باب دیلن در پاسخ به این سؤال گفت دلایل زیادی وجود دارد که نسبت به این مسئله نگران باشیم. در عصر کنونی بیشتر عصبی بودن، اضطراب و تشویش را در جوامع احساس می‌کنیم، درحالی‌که در گذشته به این شدت این مسائل حس نمی‌شد. البته تنها افراد مسنی نظیر من این احساس را دارند چرا که ما بیشتر در گذشته زندگی می‌کنیم و بیشتر امروز را با گذشته مقایسه می‌کنیم. افراد جوان هنوز گذشته‌ای ندارند که بخواهند به آن بیندیشند، بنابراین آنها هرچه را می‌بینند و می‌شنوند باور می‌کنند. اما 20 تا 30سال بعد این افراد کنترل اوضاع را در دست خواهند گرفت و آنگاه گذشته‌ای خواهند داشت که به آن رجوع کنند و اوضاع آن زمان را با اوضاع امروز مقایسه کنند.
دیلن که برخی از مهم‌ترین تصنیف‌ها و آهنگ‌ها را درباره جنبش حقوق مدنی نگاشته از سال2016 که موفق به دریافت جایزه نوبل شده بود در مصاحبه‌ای شرکت نکرده و از سال2012 نیز آهنگ جدیدی منتشر نکرده بود.


این خبر را به اشتراک بگذارید