• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103144
+
-

پرواز آبی به وضعیت قرمز

گزارشی از نحوه سفر استقلال به اهواز برای رویارویی با فولاد خوزستان

پرواز آبی به وضعیت قرمز

امیرحسین اعظمی

لیگ برتر ایران بعد از 4ماه تعطیلی از فردا شب دوباره آغاز می‌شود و در نخستین بازی فولاد خوزستان در ورزشگاه اختصاصی‌اش میزبان استقلال تهران خواهد بود. این بازی مهم ساعت21فردا (چهارشنبه) در حالی برگزار خواهد شد که شهر اهواز در وضعیت قرمز به سر می‌برد. همین موضوع شایعاتی را درخصوص انجام این بازی در یک شهر دیگر به‌وجود آورد که البته این شایعات تأیید نشد. حالا استقلالی‌ها بعد از انجام تمرین دیروز در تهران، خودشان را آماده سفری پرماجرا به اهواز می‌کنند. آنها با پرواز ساعت16امروز فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد اهواز ترک خواهند کرد که البته سفر استقلالی‌ها با رعایت مسائل حساس بهداشتی خواهد بود.

 پرواز چارتر از طریق CIP
استقلالی‌ها قرار بود با پرواز چارتر به اهواز بروند، ولی این موضوع در نهایت میسر نشد تا مسئولان این باشگاه راهکار جالبی را درنظر بگیرند. سعید رمضانی، سرپرست استقلال در این خصوص به همشهری ورزشی می‌گوید: «پرواز رفت ما چارتر نیست، ولی پرواز برگشت، چارتر است. ما برای پرواز رفت تعداد بلیت‌های بیشتری گرفتیم تا قسمتی از فضای هواپیما در اختیار خودمان باشد و نسبت به دیگر مسافران فاصله امنی ایجاد کنیم که کمترین خطر را داشته باشد. از طرفی قرار شد به محض ورود به فرودگاه به سمت CIP برویم تا کمترین برخورد را با اشخاص دیگر داشته باشیم.»

  عدم‌حضور در فرودگاه اهواز
استقلالی‌ها بعد از فرود هواپیما در اهواز قرار نیست وارد سالن فرودگاه شوند. رمضانی در این خصوص می‌گوید: «به محض رسیدن به فرودگاه اهواز، 2 اتوبوس به کنار هواپیما می‌آیند تا از همانجا راهی هتل شویم. این اتوبوس‌ها هم توسط نیروهای خودمان که از قبل به اهواز فرستادیم ضدعفونی خواهد شد. ما در اهواز در هتل بستان مستقر خواهیم شد. اینطور نیست که هتل به‌صورت کامل در اختیار ما باشد، ولی تلاش کردیم تا قسمتی از اتاق‌ها که نزدیک هم است را در اختیار بگیریم و کمترین برخورد را با دیگران داشته باشیم. اتاق‌ها هم توسط نیروی خودمان ضدعفونی می‌شود؛ البته باشگاه فولاد هم به ما کمک می‌کند و من با آقای آذری در تماس هستم تا مشکلی ایجاد نشود. در زمین مسابقه که مشکلی پیش نخواهد آمد، ولی تلاش ما این است که در طول مدت سفر، همه‌‌چیز را تا حد امکان رعایت کنیم.»

  تست استقلالی‌ها منفی شد
اعضای استقلال در آستانه سفر به اهواز پیش از تمرین روز یکشنبه برای سومین‌بار تست‌های کرونا را پشت سر گذاشتند و دیروز جواب تست‌ها به‌دست مسئولان باشگاه رسید. دکتر امین نوروزی، معاونت پزشکی استقلال می‌گوید: ‌«جواب تستی که از بازیکنان گرفته شد، دیروز اعلام شد و خوشبختانه از مجموعه تیم استقلال کسی مبتلا به ویروس کرونا نیست.» با این شرایط، استقلالی‌ها با سلامت کامل به شهری خواهند رفت که در وضعیت قرمز قرار دارد و امیدوارند بدون مشکل از این شهر بازگردند.

  تونل ضدعفونی در ورزشگاه
باشگاه فولاد هم در تلاش است تا تمام پروتکل‌های بهداشتی را در این بازی رعایت کند. سعید آذری، مدیرعامل فولاد به خبرنگار همشهری می‌گوید: «ما براساس شرایط میزبانی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهیم کرد و حتی بنده بر ساخت تونل‌های بهداشتی و ضدعفونی هم نظارت مستقیم دارم و نمی‌خواهم کار را به اما و اگر بسپارم. تونل ضدعفونی در ورزشگاه خواهد بود و امیدوارم بهترین میزبانی را از استقلال داشته باشیم. در این مدت هم که تمرینات را در تهران و اهواز دنبال کردیم، همه مسائل بهداشتی تا حد امکان رعایت شده است.»

  4عکاس و صفر خبرنگار
در بازی فولاد و استقلال که نخستین بازی لیگ در شروع دوباره این رقابت‌هاست، علاوه بر غیبت تماشاگران شاهد غیبت خبرنگاران نیز خواهیم بود. براساس تصمیم‌گیری سازمان لیگ و برگزارکنندگان این مسابقات، هیچ خبرنگاری برای پوشش این بازی در ورزشگاه نخواهد بود و فقط 4عکاس برای عکاسی در کنار زمین حضور خواهند داشت. یک عکاس از سازمان لیگ، یک عکاس از انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی و 2 عکاس از 2 باشگاه در کنار زمین حضور خواهند داشت و جایگاه خبرنگاران نیز خالی خواهد ماند. باید دید بعد از برگزاری نخستین بازی، در بازی‌های بعدی و در شهرهای دیگر چه تدابیری برای حضور عکاسان و خبرنگاران اندیشیده خواهد شد.

مصدومان استقلال ؛ از تبریزی تا وریا
دیروز کلینیک باشگاه استقلال، دوشنبه شلوغی را پشت سر گذاشت. روز گذشته وریا غفوری، میلاد زکی‌پور و مرتضی تبریزی با حضور در کلینیک باشگاه به فیزیوتراپی پرداختند. البته این 3بازیکن شرایط کاملا متفاوتی را از لحاظ جسمی تجربه می‌کنند. مرتضی تبریزی که چند روز قبل دچار پارگی رباط صلیبی شده این روزها با عصا در کلینیک حاضر می‌شود تا با انجام چند جلسه فیزیوتراپی و خوابیدن ورم زانویش برای عمل جراحی آماده شود. او دیروز هم به فیزیوتراپی پرداخت تا یک روز دیگر به عمل جراحی زانویش نزدیک شود. میلاد زکی‌پور نیز همچنان به درمان زانویش مشغول است. در مورد این بازیکن حتی شائبه پارگی رباط صلیبی نیز مطرح شده بود اما این موضوع تکذیب شد و احتمالا میلاد بعد از غیبت در بازی با فولاد از بازی‌های بعدی به جمع آبی‌پوشان اضافه شود. وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز به گفته خودش مشکلی برای بازی با فولاد ندارد و دیروز به‌خاطر احساس درد خفیف به کلینیک استقلال مراجعه کرد تا برای بازی فردا کاملا آماده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید