• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13

تله سی‌یژ به جای سرویس مدرسه

یک صبح بهاری در ارتفاع 1500 متری تهران
ماه، ماه اردیبهشت است و هوا هم متلاطم. ابوالفضل، عبدالله و باقی همکاران به قرار هر روز صبح ساعت 8 در محل کارشان حاضر می‌شوند؛ محلی در ارتفاع بیش از هزار و 500 متری از سطح زمین که سال 1346 ایستگاه تله سی‌یژ پیست دربند در آن بنا شده.

مقصد این وانت‌ها کجاست؟

تا کمر در سطل‌های زباله خم شده‌اند تا روزی خود را به خانه ببرند اما اشتباه نکنید ماجرای پول‌های هنگفت را نمی‌گوییم؛ ماجرای خرده‌پول‌هایی است که از سلطان زباله می‌گیرند؛ سلاطینی که با استخدام زباله‌گردها یا همان کولی‌کتفی‌ها از فعالیت هر کدام ماهانه 30میلیون تومان سود می‌برند، اما قسمت تأسف‌آور ماجرا آنجاست که تنها یک‌سوم این مقدار عاید زباله‌گرد بی‌نواست تا مافیا با سود 2‌هزار و 500 میلیاردی‌اش پول‌های هنگفت به جیب بزند.

نقش شهروندان در مبارزه با مافیای زباله

مدیریت شهری در دوره ششم به بحث فساد به‌خصوص در زمینه زباله‌گردی و سودجویی از کودکان کار ورود کرده و در این زمینه حساسیت زیادی دارد.

تفنگ‌ها شکار می‌شوند

میدان اصلی روستای دره‌کی شهرستان سروآباد کردستان در سرمای 25بهمن‌ماه92 و پیش از آغاز نمازجمعه، شاهد حضور انبوهی از شکارچیان و دوستان «کاک‌احمد» بود.

مورد عجیب دبیرجشنواره43

دبیر شدن معاون یا رئیس یک سازمان امری غیرعادی نیست. قبل‌تر هم در دوران سید محمد بهشتی، عزت الله ضرغامی و مرحوم سیف‌الله داد این مورد دیده شده بود.محمد خزاعی که پیشینه قابل‌قبولی در دبیری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر و سینما داشته، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری جشنواره43 فیلم فجر را عهده‌دار شده است.

عشق من «هامون»

در طول 15سال گذشته خشکسالی و اختصاص نیافتن حقابه هیرمند از سوی افغانستان، هامون را به یک کویر بی‌آب تبدیل کرده بود.