06
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
شماره 9096
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تبدیل زباله تر به خشکاله

خبر روز
سالانه نزدیک به ۲۵ میلیون تن نهاده دامی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۷۵ درصد آن وارداتی است. خشکاله می‌تواند به‌صورت بهداشتی و مطابق با ضوابط بخشی از این نیاز را برآورده و حتی از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.
ویژه
مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه «پاکسازی، استحکام‌بخشی و مرمت جداره بیرونی آرامگاه کورش» روبه‌اتمام است، از آغاز فاز اجرایی آن طی 2هفته آینده خبر داد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از صدور ۱۱۰ مجوز کاوش باستان‌شناسی در کشور خبر داد .
مدیرکل دفتر کنترل سیل و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور اعلام کرد: سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه نگهداشت آب اجرای عملیات آبخیزداری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه بزرگ مرمتی بازار وکیل شیراز خبر داد و گفت: مرمت این بازار تاریخی و ارزشمند از محل مسئولیت اجتماعی نفت و با اعتبار یک‌صد میلیارد تومان به‌زودی انجام می‌شود.

تفنگ‌ها شکار می‌شوند

گزارش همشهری از رسم تفنگ‌شکنی شکارچیان که از کردستان آغاز شد و به دماوند رسید
گزارش
میدان اصلی روستای دره‌کی شهرستان سروآباد کردستان در سرمای 25بهمن‌ماه92 و پیش از آغاز نمازجمعه، شاهد حضور انبوهی از شکارچیان و دوستان «کاک‌احمد» بود.
گزارش جهانی هواشناسی ایران

گزارش جهانی هواشناسی ایران

سازمان جهانی هواشناسی در گزارش اقلیمی منطقه آسیا به مخاطرات جوی و رویدادهای شدید آب‌وهوایی ایران در سال گذشته پرداخت.
پایان کاوش و ادامه راه‌سازی‌
پایان کاوش و ادامه راه‌سازی‌
تنها 2روز پس از اعلام خبر کشف یک گور باستانی در مسیر جاده در حال احداث، رئیس گروه باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پایان کاوش نجات‌بخشی حریم گورستان اولتان در محدوده مسیر سربند-پارس‌آباد و آزادشدن مسیر برای عملیات راه‌سازی خبر داد.
PDF سرزمین من
کوتاه سرزمین من
۱.۴۴میلیون هکتار با اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد درخت به سطح جنگل‌های کشور اضافه خواهد شد.
شیرابه‌ زباله‌ها وارد سفره‌های زیرزمینی استان گیلان شده‌.
با هر انگیزه‌ای تصمیم گرفته شود که درختی با ریشه از خاک جدا و در محل دیگری کاشته شود، کیفیت آن درخت هرگز مانند اول نخواهد شد.