04
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
شماره 9096
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رایزنی برای افزایش شرکت‌های پرداخت الکترونیک در جایگاه‌های سوخت

سوخت
اواخر آذرماه سال گذشته بود که به جایگاه‌های سوخت کشور حمله هکری شد و از آن زمان تا امروز ارتباط بین نازل‌های سوخت پمپ بنزین‌ها با دستگاه‌های کارتخوان قطع شده است و کسی که برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه می‌کند در هنگام تسویه هزینه سوخت باید رقم درج شده روی مانیتورها را به‌صورت دستی روی دستگاه‌های کارتخوان وارد کند .
ویژه
مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: حدود ٢.٥درصد از مشترکان برق در کشور بسیار پرمصرف هستند و ‌ چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند.
وزارت اقتصاد اعلام کرد: از سال‌۱۳۹۴ که قانون خروج بانک‌ها از بنگاهداری تصویب شد، تا شهریور ۱۴۰۰ یعنی طی ۶سال حدود ۵۵هزار میلیارد تومان مجموع دارایی‌های مازاد بانک‌ها فروخته شده بود اما در دولت سیزدهم ۷۷هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها فروخته شده است.
خصوصی سازی
به‌دنبال اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌ مبنی بر واگذاری سهام 10شرکت دولتی، وزارت کار نیز از برنامه این وزارتخانه برای عرضه سهام 47شرکت تابعه این وزارتخانه در بورس خبر داد.

وعده و وعید برای وام ودیعه

راحتی ثبت‌نام وام کمک ودیعه فقط یک‌طرف ماجراست؛ سختی کار عبور از هزارتوی بانکی است
گزارش
نامش تسهیلات کمک ودیعه مسکن است، اما نه دریافت آن سهل است و نه رقمی که بانک‌ها بعد از اعتبارسنجی و معرفی ضامن تعیین می‌کنند کمکی به مستأجران می‌کند. چرا مستأجران نمی‌توانند وام ودیعه دریافت کنند؟

خسارت گوگل به بازنشستگان استرالیایی

یکی از مهم‌ترین خبر‌های اقتصادی روز گذشته افزایش میزان تولید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران است که توسط وزارت انرژی آمریکا تأیید شد.
بورس اقتصاد دیجیتال تاسیس می‌شود
مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی روز گذشته، نشان می‌دهد دولت در تلاش است یک بورس اقتصاد دیجیتال راه‌اندازی کند. این خبر را دیروز وزیر ارتباطات اعلام کرد.
بازار
امسال هم تولیدکنندگان به‌دنبال دریافت مجوز از دولت برای افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود هستند که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته، اما برخی اخبار حاکی از آن است که تولیدکنندگان در انتظار دریافت مجوز افزایش قیمت، عرضه لوازم خانگی را محدود کرده‌اند و توزیع‌کنندگان هم کالای خود را نمی‌فروشند.