• دو شنبه 21 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 1 رمضان 1445
  • 2024 Mar 11

سیستان‌وبلوچستان در انتظار سیل گردشگران

برخلاف آنچه در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود سیلاب بخش کوچکی از نوار جنوبی سیستان‌وبلوچستان را درگیر کرده و مقاصد گردشگری این استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی 1403 هستند
تا چند سال پیش مسافران کمی سیستان‌وبلوچستان را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کردند؛ ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری‌ یا نداشتن زیرساخت‌های مناسب همه عواملی بود که موجب می‌شد خیلی‌ها تمایلی به سفر به جنوب‌شرق نداشته باشند.

۳هزار آتش‌نشان تهران، آماده‌ چهارشنبه‌سوری

گزارش پیش رو در زمانی نوشته شده که آتش‌نشانان تهران در خیابان ری، به دنبال بیرون آوردن اجساد از زیر آوار نخستین حادثه چهارشنبه سوری بودند.

چهارشنبه‌سوری ایمن در کنار خانواده

چهارشنبه‌سوری سال‌هاست که از یک مراسم اصیل، به یک ایده خشن و ضد‌فرهنگ ایرانی تبدیل شده است؛ هنوز هستند مردمانی که تلاش می‌کنند این آیین را در پایان سال به درستی اجرا کنند اما در مواجهه با کسانی که این شب را به آشوب کشیده‌اند، صدایشان به جایی نمی‌رسد.

تقسیم شادی چهارشنبه‌سوری با همسایه‌ها

روزگاری نه‌چندان دور در تهران چند روز قبل از سال نو تقریبا بر سر هر کوی و برزن، انواع بوته و خار همانند گون و یوشون که پشت شترها قرار گرفته و به آن محل رسیده بود، دیده می‌شد و نوید جشن «چهارشنبه‌سوری» را می‌داد.

اسکی روی آب بایدن در ساحل غزه

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون از اعزام یک هزار نیروی نظامی برای احداث یک بندر موقت در ساحل نوار غزه به‌منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان خبر داده است.

ایمن‌سازی‌ پله‌هاي‌برقی‌ مترو

فرسودگی متروي تهران و ناوگان و تجهیزات متعلق به آن باعث شد تا در چند مورد شاهد وقوع حوادث گوناگونی در حمل‌ونقل ریلی پایتخت باشیم.
گفت‌وگوی همشهری با پروانه‌شناسی که 25 گونه جدید پروانه را درایران کشف و نامگذاری کرده است

ایران 460 گونه پروانه دارد

تا چند سال قبل گاهی روزها وقتی به بیرون پنجره نگاه می‌کردیم، بال‌زدن یکی دو پروانه را در میان باغچه می‌دیدیم؛ حتی در همین تهران شلوغ. اما حالا چند‌سالی است این نازک‌بالان رنگارنگ، دور گل‌های باغچه نمی‌گردند. پروانه‌ها کم شده‌اند.

حمل‌و‌نقل‌تهران برقی می‌شود

10 حادثه مرگبار چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر