04
دو شنبه 21 اسفند 1402
شماره 9051
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلار عقب نشست سکه‌های حراجی رسیدند

گشتی در دنیای اقتصاد
دیروز قیمت دلار عقب‌نشینی کرد و به زیر مرز 60هزار تومان برگشت و قیمت سکه نیز850هزار تومان کاهش یافت. سامانه معاملات فرابورس ایران نیز در اقدامی بی‌سابقه برای دومین روز متوالی از کار افتاد.
ویژه
جواد اوجی، وزیر نفت گفت: صادرات نفت ایران امروز به بالاترین مقدار از سال ۱۳۹۷ تاکنون رسید و این افزایش صادرات با کمترین تخفیف‌ها انجام می‌شود.
گزارش 2
6دهه بعد از آغاز تورم‌های دورقمی در ایران، اکنون اقتصاددانان به یک نتیجه واحد رسیده‌اند و آن این است که ریشه چندین دهه تورم در ایران که قبل از انقلاب شروع شده، ناترازی‌هایی است که در بودجه، نظام بانکی و ارزی کشور وجود دارد.

عجله تاکسی‌های اینترنتی تمام شد

«عجله دارم»؛ گزینه‌ای که از نظر سازمان تعزیرات حکومتی بهانه‌ای برای افزایش قیمت بود،حذف شد
گزارش 1
یک هفته پیش، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری با اهالی رسانه، برای دومین‌بار به گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی انتقاد کرد و به تاکسی‌های اینترنتی آخرین اخطار را داد که سریع‌تر این گزینه را از روی پلتفرم خود حذف کنند.
راهنمای خرید لاستیک دولتی

راهنمای خرید لاستیک دولتی

درحالی‌که گزارش‌ها حکایت از کندی ثبت‌نام و خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه جامع تجارت دارد و برخی متقاضیان از اینکه ساعت‌ها در صف خرید تایر می‌مانند گلایه دارند، وزیر صمت اعلام کرد: به فروشندگان لاستیک، این اجازه داده شده است که به‌صورت آفلاین، ثبت‌نام از متقاضیان را انجام دهند و نیازی نیست که حتما سامانه وصل باشد.
استنباط غلط از ریشه تورم
بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران درباره ریشه‌های تورم در ایران گفت: ما استنباط غلطی از تورم در ایران داریم و چون استنباط‌مان غلط است، راهکارهایی هم که درنظر گرفته می‌شود، غلط است و نمی‌توانیم این مشکل را حل کنیم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت خطاب به وزرای کابینه‌اش با اشاره به حلول‌ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، به همه وزرا و مسئولان مرتبط با تنظیم بازار دستور داد، با تشدید نظارت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگیری کنند.