• شنبه 14 مرداد 1402
  • السَّبْت 18 محرم 1445
  • 2023 Aug 05

پرند تا تجریش، فقط در یک ساعت!

متروی شهر جدید پرند و 2800واحد مسکونی به‌زودی افتتاح می‌شود
یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران که طی سال‌های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود تا سال۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰هزار نفر برسد، شهر جدید پرند است. این شهر در ۳۵کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزادراه ساوه واقع شده است. جمعیت حال حاضر شهر پرند حدود ۴۵۰هزار نفر بوده .
دشمنان، حجاب را بهانه کردند

انتقام از مردم

بازتاب‌های انتشار فیلم ضرب و شتم بانوی محجبه در عمارت نارنجستان شیراز توسط یک مرد با همراهی چند خانم با حجاب نامناسب، در شرایطی همچنان ادامه دارد که افکار عمومی از این حمله ناجوانمردانه به‌شدت جریحه‌دار شده و جلوگیری از تکرار چنین وقایعی به یکی از اصلی‌ترین مطالبات این ‌روزهای جامعه تبدیل شده ‌است.

دشمن چطور از براندازی به فروپاشی رسید؟!

فروپاشی یکی از روش‌های برداشتن قدرت‌ها از پیش پای تمدن غرب است. بعد از جنگ جهانی اول فروپاشی عثمانی یکی از روش‌های ظاهرا موفق غرب در این جهت بود.

آیه این روزها

وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ و فرمان خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع و کشمکش نکنید، تا سست نشوید، و قدرت و شوکت شما از میان نرود!

کالابرگ با شارژ اضافه

استفاده از اعتبار یارانه برای خرید کالاهای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک، شرایطی فراهم می‌آورد که یارانه تحمیل شده به مواد غذایی با یارانه تشویقی دولت تأمین شود و خانوارهای مشمول طرح، همان قیمت‌های اردیبهشت 1401 را برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود متقبل شوند.

هشدار گرم برای گروه‌های خاص

هوا به‌شدت گرم شده و به همین دلیل بود که 2روز انتهای هفته گذشته، تعطیل سراسری اعلام شد تا ترددهای روزانه و تهدید سلامت مردم کاهش پیدا کند. موج گرمایی که البته نه‌تنها سلامت مردم ایران که دیگر کشورهای جهان را هم تهدید می‌کند. سازمان ملل نیز در واکنش به موج گرمایی اخیر هشدار داده و اعلام کرده؛ «خطرات ناشی از افزایش گرما به‌ویژه برای شهرنشینان و جمعیت مسن به سرعت در حال رشد است.»

توسعه با گسترش دیپلماسی فناوری

با مذاکراتی که درباره راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک پارک‌های علم و فناوری ایران و ژاپن انجام شده، اکنون به‌نظر می‌رسد که مفهوم «دیپلماسی علم و فناوری» در کشور ما وارد مرحله جدیدی شده است.

در کشورهای مختلف چند درصد ازدواج ها به طلاق ختم می شود