06
شنبه 14 مرداد 1402
شماره 8846
اقتصاد 1
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قطار پیشرفت ساخت مسکن

چهره روز
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: 5 /1میلیون پروژه در حال ساخت وجود دارد که در کشور انباشت تولید به‌وجود می‌آورد.
ویژه
درحالی‌که فصل برداشت برنج در کشور آغاز شده همچنان بخشی از محصول سال گذشته در انبارها مانده و به بازار عرضه نشده است.
بازار
قیمت بسیاری از میوه‌های پرتقاضای فصل، در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در طول هفته گذشته، اندکی کاهش داشت.

کالابرگ با شارژ اضافه

در طرح کالابرگ الکترونیک، دولت 11قلم کالای اساسی را با قیمت اردیبهشت 1401تأمین می‌کند تورم تحمیل شده با شارژ اضافی یارانه جبران می‌شود
گزارش
استفاده از اعتبار یارانه برای خرید کالاهای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک، شرایطی فراهم می‌آورد که یارانه تحمیل شده به مواد غذایی با یارانه تشویقی دولت تأمین شود و خانوارهای مشمول طرح، همان قیمت‌های اردیبهشت 1401 را برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود متقبل شوند.

تازه‌ترین تصویر اقتصاد ایران

سخنگوی اقتصادی دولت آخرین آمارها از وضع اقتصاد ایران را اعلام کرد
سخنگوی اقتصادی دولت با تشریح آخرین آمارهای مهم اقتصادی اعلام کرد: نرخ تورم بعد از یک دوره 14ماهه به کانال 30درصد بازگشته است، ضمن اینکه تعداد ۴۵۶طرح سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای دولت سیزدهم مصوب شده است و همچنین شاهد جهش تشکیل سرمایه در کشور هستیم.
عرضه ارز اربعین برای هر متقاضی ۲۰۰هزار دینار
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: به‌منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائران مراسم اربعین حسینی، امسال 4 بانک عامل نسبت به عرضه ارز اربعین به هر یک از متقاضیان ۲۰۰هزار دینار اقدام می‌کنند.
نقد خبر
خبر: طبق اعلام اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، دریافت مبالغی تحت عنوان «حق اشتراک هر تلفن ثابت مشغول به کار» که از سال ۱۳۹۸ در قبوض مشترکان اعمال می‌شد، از ابتدای خردادماه سال‌جاری متوقف و این حق اشتراک از قبوض مشترکان حذف شد.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
اواسط هفته قبل دولت به‌دلیل افزایش شدید دمای هوا، 2روز آخر هفته را تعطیل اعلام کرد.
محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین‌ها موظف هستند تا پایان تابستان، بلیت را به‌صورت مستقیم و از طریق سایت‌های رسمی خودشان عرضه کنند و به فروش برسانند.