• یکشنبه 21 خرداد 1402
  • الأحَد 22 ذی القعده 1444
  • 2023 Jun 11

پشت‌پرده توافق موقت

7دلیل تمایل غربی‌ها به پیشبرد پروژه توافق موقت با ایران
این روزها گمانه‌زنی‌های برجامی با خط «توافق قریب‌الوقوع موقت» در رسانه‌های غربی اوج گرفته‌؛ رویکردی که می‌کوشد با طرح دوباره گزاره‌های تکراری و فضاسازی پیرامون رایزنی‌های هسته‌ای - برجامی، این چنین القا کند که ایران و آمریکا درحال دستیابی به توافقی موقت به‌منظور احیای برجام هستند.

رکاب‌زنی درسایه

بخش‌های گسترده‌ای از پایتخت که تا 2سال پیش دچار سکون شده بودند، اکنون مجوز ساخت‌وساز دریافت می‌کنند. این تحول با آرای صادر شده در کمیسیون ماده‌5 اتفاق افتاده است؛ به این معنی که تغییراتی در طرح تفصیلی شهر داده و برای نقاطی مانند بافت‌های فرسوده اجازه تخریب و نوسازی صادر شده است.

توجه بیشتر به استان‌های کمتر توسعه‌یافته

سفرهای استانی رئیس‌جمهور در شرایط فعلی و با وجود مشکلات متعددی که وجود دارد، پدیده خوب و پسندیده‌ای است که مردم را به حضور مسئولان دل گرم می‌کند.

اقتصاد ایران 4.7درصد قد کشید

بانک جهانی با بررسی رشد اقتصادی ۷۲ کشور جهان در پاییز سال گذشته 3‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ اعلام کرد: اقتصاد ایران با رشد ۴.۷درصد در رده‌بندی این کشورها از نظر بیشترین میزان رشد اقتصادی رتبه ۱۵ را به‌خود اختصاص داده است.

فرصت زندگی دوباره

سال 1392بود که صدور احکام جایگزین حبس وارد قوانین کیفری کشور شد؛ اتفاقی که در سایه آن زمینه متنبه شدن تعداد زیادی از مردمان بدون نیاز به حضور در زندان فراهم شد.

بازگشت‌ به شرایط عادی

بارندگی و وقوع سیل در اواخر هفته گذشته و ابتدای این هفته بخشی از استان‌های کشور را تحت‌تأثیر قرار داد.

رشد اقتصادی ایران چقدر است؟

977 شغل جدید در روز جهانی صنایع‌دستی

قلعه‌ای اسرارآمیز در میان کوه‌های کرکس

تنها کاروانسرای مدور ایران با نمای 360 درجه