• پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
  • الْخَمِيس 6 شوال 1444
  • 2023 Apr 27

افزایش سهم مردم از وام بانکی

15.4درصد تسهیلات بانکی در سال 1401به خانوارها پرداخت شده است
‌بانک مرکزی می‌گوید: تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12ماهه سال 1401به 4448هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال 1400، مبلغ 3/44.485هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشدی 45.3درصدی داشته و از کل وام پرداختی در سال گذشته 84.6درصد به صاحبان کسب‌وکار و 15.4درصد به مصرف‌کنندگان نهایی یعنی خانوارها داده شده است.

دروغ شاسی‌بلند

ماجرای پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی در قالب رشوه به نمایندگان مجلس پای ثابت گمانه‌زنی‌ها در همه ادوار مجلس بوده، چنین اتهاماتی اگرچه به‌صورت موردی مطرح بوده‌اند و گاهی به اثبات نیز رسیده‌اند، اما هیچ‌گاه منجر به اثبات یک فساد دسته‌جمعی در میان نمایندگان مجالس نشده‌اند.

سخن کیلویی

یکم. فکرکنید؛ در شرایطی که داد مردم از بیداد قیمت خودرو بلند است، خبر برسد دولت به مجلس خودروی شاسی بلند داده است تا در ازای این رشوه از خطای دولت چشم پوشی کند.

دولت، شنونده خواسته‌های منطقی نمایندگان

اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حافظ منافع حوزه‌های انتخابیه خود باشند، طبیعی است. وجود برخی کمبودها‌ و مشکلاتی که ممکن است هر یک از این حوزه‌ها داشته باشند و همچنین مطالبات مردم در هر یک از این بخش‌ها، نمایندگان مجلس را ناچار می‌کند تا مطالبات حوزه انتخابیه‌شان را از دولت پیگیری کنند.

تضمین وزیر برای امنیت اطلاعات کاربران

پس از اتصال 4پیام‌رسان بومی به یکدیگر با استفاده از پروتکل MXP شائبه‌هایی در مورد امنیت پیام‌ها مطرح شد.

شفاف‌سازی درباره 4پرونده قضایی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست ‌خبری دیروز خود، به تشریح مهم‌ترین پرونده‌های قضایی مطرح پرداخت.

بازگشایی تفرجگاه سالمندان

دیروز نشست خبری هفته سلامت برگزار شد و حمید صاحب، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از افتتاح 2مرکز فر آهنگ مرکز نگهداری روزانه سالمندان در مناطق یک و 21خبر داد و گفت که این مراکز دوازدهم اردیبهشت طی مراسمی با حضور مدیران شهری بهره‌برداری می‌شوند.

ایران بیست‌و‌یکمین کشور موتوری جهان

پایان آقایی دلار

مورایس لای منگنه