• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190195
+
-

بازگشایی تفرجگاه سالمندان

شهرداری در هفته سلامت برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است

‌گزارش
بازگشایی تفرجگاه سالمندان

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

دیروز نشست خبری هفته سلامت برگزار شد و حمید صاحب، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از افتتاح 2مرکز فر آهنگ (مرکز نگهداری روزانه سالمندان) در مناطق یک و 21خبر داد و گفت که این مراکز دوازدهم اردیبهشت طی مراسمی با حضور مدیران شهری بهره‌برداری می‌شوند. ایجاد ظرفیت برای ارائه خدمات به این اقشار هم اولویت دیگر شهرداری تهران بوده که مراکز فر آهنگ نتیجه همین توجه و تلاش‌هاست. ارائه خدمات و آموزش‌های فرهنگی و هنری مهم‌ترین برنامه پیش‌بینی‌شده در این مراکز هستند؛ به همین دلیل می‌توان از مراکز فر آهنگ با عنوان مراکز گذران اوقات‌فراغت سالمندان یاد کرد.

ارائه خدمات با حداقل قیمت
‌ فاز اول ‌ طرح مراکز فراهنگ با افتتاح 2مرکز آغاز می‌شود و به‌گفته حمید صاحب تا پایان سال 5مرکز  دیگر هم در تهران بهره‌برداری می‌شود و تعداد آنها به 7مرکز می‌رسد. البته آنطور که مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران عنوان کرده: «درصورتی‌که راه‌اندازی مراکز فر آهنگ موفقیت‌آمیز باشد، مدیریت شهری در هر محله یک مرکز راه‌اندازی می‌کند تا خدمات فرهنگی و اجتماعی در دسترس سالمندان باشد.» ظرفیت پیش‌بینی‌شده در مراکز فر آهنگ 100تا 150نفر است و سالمندان از ساعت 8تا 16در آنها پذیرش می‌شوند و می‌توانند از خدمات با حداقل مبلغ استفاده کنند. خانواده‌های بی‌بضاعت هم از تخفیف ویژه بهره‌مند خواهند شد.

ایجاد حال خوب برای شهروندان
هفته سلامت از نهم تا پانزدهم اردیبهشت است و در طول این هفته حدود 1500برنامه در محلات و مناطق اجرا می‌شود. البته برنامه‌های شاخصی هم در 2حوزه عمومی و گروه‌های خاص تدارک‌دیده‌شده است که در بوستان‌ها و... برگزار خواهد شد.

کشف استعداد سالمندان
امسال برای نخستین‌بار برنامه گنجینه‌های شهر تهران توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران اجرا می‌شود؛ برنامه‌ای مشابه عصر جدید با این تفاوت که قرار است استعدادهای فرهنگی و هنری و... سالمندان در قالب مسابقه مفرح شناسایی شوند. منطقه 8میزبان این برنامه خواهد بود.

رقابت کودکان خاص در دریاچه خلیج‌فارس
کودکان مبتلا به اتیسم و سندروم داون هم از برنامه‌های هفته سلامت سهم دارند. این کودکان با حضور در دریاچه خلیج‌فارس در مسابقه دو همگانی شرکت می‌کنند. همچنین مراسم گردهمایی این کودکان در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مسابقه‌ای برای کاهش وزن
حمید صاحب در ادامه جلسه از برگزاری مسابقه متفاوت و جذاب با عنوان وزن خوب، حال خوب در بوستان پلیس خبر داد و گفت: «با طراحی یک اپلیکیشن درنظر داریم یک مسابقه اختصاصی برای کاهش وزن تهرانی‌ها داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 700نفر از کسانی که بیش از 100کیلوگرم وزن دارند در این رقابت شرکت کنند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید